Menu

Adverteren voor dummies: trek de aandacht van uw klant

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Online Marketing

Adverteren voor dummies: trek de aandacht van uw klant

Adverteren voor dummies: trek de aandacht van uw klant

Steeds minder vaak komen (potentiële) klanten persoonlijk naar een bedrijf om zich te oriënteren op een product of een dienst. Steeds vaker hebben zij online al research hebben gedaan voordat ze daadwerkelijk het product of de dienst aanschaffen. Het is dus belangrijker dan ooit om al online een klant te overtuigen om uw product of dienst aan te schaffen. In deze blog zal Places.nl u een aantal tips geven om online zo overtuigend mogelijk over te komen.

Bedenk een sterke strategie

Het is belangrijk om een goede marketingstrategie te hebben alvorens te beginnen met adverteren. Zo kunt u beginnen met bedenken waar u wilt adverteren en daar uw advertentie op aanpassen. Google vraagt bijvoorbeeld een hele andere aanpak dan Facebook. Bedenk ook goed wat uw doelgroep precies is. Wilt u hoogopgeleide vrouwen tussen de 20 - 25 jaar bereiken, dan doet u dat op een andere manier dan wanneer u gepensioneerde allochtone mannen wilt bereiken.

Focus u op de inhoud

Allereerst is het belangrijk dat u een pakkende titel verzint voor uw advertentie. Als een titel niet aanspreekt, zullen (potentiële) klanten niet verder scrollen naar de daadwerkelijke inhoudelijke tekst. Een titel moet zoveel mogelijk de lading dekken of juist zoveel ruimte voor de verbeelding overlaten dat lezers geïnteresseerd raken en doorlezen. In de tekst van uw advertentie is het de bedoeling om zo kort en bondig zoveel mogelijk informatie te geven. Wat ook handig is, is om diverse synoniemen te gebruiken, zodat zoekmachines bij vrijwel iedere gerelateerde zoekopdracht bij uw bedrijf uitkomen. Meer tips om zo goed mogelijk uit een zoekmachine te komen vindt u hier.

Kies uit de vele opties

Er zijn ontzettend veel alternatieve plaatsen waar u als ondernemer kunt adverteren. Places.nl zal zich beperken tot de meest gebruikte advertentiemogelijkheden. Allereerst kunt u via Google AdWords adverteren. Een voordeel van Google is dat het mogelijk is om te adverteren met uw eigen budget. U betaalt alleen voor de kliks die uw advertentie gekregen heeft. Google is een dusdanig groot bedrijf dat het veel mogelijkheden heeft om te adverteren en kan precies voldoen aan uw wensen. Voor meer informatie over Google Adwords vindt u hier. Ten tweede is Facebook een goed alternatief, vooral als u jongere mensen tot 30 jaar wilt bereiken. Bij Facebook kunt u eenvoudig uw budget vaststellen en aangeven hoeveel personen u wilt dat de advertentie bereikt. Het nadeel bij adverteren via Facebook is dat u maar een geringe ruimte heeft voor tekst. Hierdoor kan het zijn dat niet iedereen direct begrijpt waar uw advertentie over gaat. Meer informatie over adverteren bij Facebook vindt u hier.

Wat Places voor u kan betekenen

Ten slotte kan het slim zijn om de adverteren bij Places.nl. Dit is het beheerportaal van onder andere Telefoonboek.nl en Openingstijden.com. Deze websites staan in de top van zoekmachines als het gaat om bedrijfsgegevens. Als (potentiële) klanten op zoek gaan naar uw bedrijf, is de kans groot dat ze dat via een van deze pagina's doen. Het voordeel van adverteren bij Places.nl is daarom ook het grote bereik. Er is een ruime keuze om ervoor te zorgen dat uw bedrijf bovenaan de zoekresultaten verschijnt. Meer weten? Kijk dan hier voor onze pakketten of neem contact op met de klantenservice van Places.nl op 024-3555299.

Reacties



Even geduld alstublieft...