Menu

In gesprek met Jovara

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Inspiratie

In gesprek met Jovara

In gesprek met Jovara

Iedere week gaat Telefoonboek.nl kort in gesprek met een bedrijf over zijn online vindbaarheid. Deze week gingen we in gesprek met het hoveniers- en sloopbedrijf Jovara uit Vijfhuizen. 'Over het algemeen zoeken al mijn potentiële klanten naar bedrijven via internet. Als je online niet goed vindbaar bent, heb je geen werk', vertelt eigenaar Jos van Ravensberg. Jovara is een allround hoveniers- en sloopbedrijf en biedt onder andere tuinaanleg, tuinonderhoud, sierbestrating, timmerwerken en sloopwerken aan. 'Jovara onderscheidt zich vooral in creatieve oplossingen', vertelt Jos van Ravensberg. 'Wij werken graag met opdrachten waar concurrenten geen heil in zien of geen zin in hebben. Die opdrachten vormen voor Jovara juist een uitdaging'.

Jovara

Vindt u het belangrijk online vindbaar te zijn?

'Dat is ontzettend belangrijk! Tegenwoordig krijg ik vooral klanten die mij via het internet vinden. Van mond-tot-mondreclame hoef ik het niet meer te hebben. Als je online niet vindbaar bent, heb je geen werk. In mijn branche is het echt belangrijk om gevonden te worden in zoekmachines als Google. Ik verwacht dat dit in veel andere branches ook het geval is, maar uit ervaring kan ik vertellen dat online vindbaarheid voor een hoveniers- en sloopbedrijf als Jovara erg belangrijk is.'

Wat doet u om uw online vindbaarheid te vergroten?

'Ik zorg er ten eerste voor dat ik een goede website heb. Een goede website is compleet en met de juiste contactgegevens. Ook is er op de site precies te vinden wat wij aanbieden. Daarnaast is het belangrijk dat de website te vinden is voor klanten. Daarom plaats ik de website op alle advertenties en reclameborden en zorg ik ervoor dat de website goed te vinden is in online zoekmachines. Om die reden heb ik een uitgebreidebedrijfsvermelding op Telefoonboek.nl. Omdat Telefoonboek.nl een populaire site is met veel bezoekers, levert een bedrijfsvermelding een hogere positie in online zoekmachines op'. 'Verder maak ik geen gebruik van social media. Ik heb dit wel overwogen. Bij het pakket van Telefoonboek.nl heb ik een videopresentatie op Youtube gekregen, maar ik denk dat social media mij vooral tijd gaan kosten die ik ook in opdrachten kan steken. Als hovenier- en sloopbedrijf denk ik niet dat social media mij iets opleveren'.

Hoe bevalt het contact met Telefoonboek.nl over uw pakket 'Herkenbaar'?

'Een jaar geleden kwam ik in aanraking met Telefoonboek.nl en besloot ik te kijken wat de mogelijkheden voor mijn bedrijf waren. Omdat ik bereikbaarheid erg belangrijk vind en ik ervan overtuigd ben dat dit tegenwoordig online moet, besloot ik het pakket 'Herkenbaar' af te sluiten. De papieren gids belandt tegenwoordig tussen het oud papier, dus ik was echt op zoek naar een online variant. Telefoonboek.nl heeft mij geholpen met het optimaal instellen van mijn bedrijfsvermelding, waardoor ik er zelf weinig omkijken meer naar had. Ik ben nog steeds tevreden over mijn bedrijfsvermelding en ik vind het prettig dat ik er zelf weinig energie in hoef te steken. Zo kan ik me gewoon op Jovara richten, maar ben ik wel goed online te vinden!'

Reacties



Even geduld alstublieft...