Menu

Effectief adverteren met minimaal budget



Effectief adverteren met minimaal budget

Niet iedere ondernemer durft te adverteren. Adverteren is vaak prijzig en niet altijd effectief, waardoor sommige ondernemers adverteren beschouwen als geldverspilling. Toch kan een advertentie, mits op de juiste manier ingezet, u nét dat zetje in de rug geven om een vliegende start te maken met uw onderneming. Bovendien hoeft adverteren niet altijd duur te zijn. Places.nl geeft u tips om effectief te adverteren met minimaal budget!

Effectief adverteren

Of u nu veel of weinig geld uit wilt geven aan advertenties: iedere euro is weggegooid wanneer de advertentie niet effectief is. Advertenties worden wel degelijk gelezen, wanneer u rekening houdt met onderstaande tips.

1. Doel en doelgroep

Wat is de functie van de advertentie? Een advertentie met naamsbekendheid als doel ziet er anders uit dan een advertentie die een bepaalde kortingsactie wil promoten. Denk daarnaast vanuit de doelgroep. Een advertentie die u aanspreekt, spreekt niet per definitie uw doelgroep aan. Pas niet alleen de opmaak en afbeeldingen aan op de doelgroep, maar ook het taalgebruik.

2. Wees duidelijk en consistent

Kies één hoofdboodschap die de advertentie uitdraagt. Zorg voor een logische opbouw van de advertentie waarin bijvoorbeeld wordt afgesloten met een call-to-action en contactgegevens. Zorg daarnaast dat de afzender herkenbaar en duidelijk is, door eenzelfde advertentiestijl aan te houden. Daarnaast is het zo dat regelmaat zorgt voor herkenning, daarom is het handig om vaker te adverteren zodat de potentiële klant zich uw bedrijf herinnert.

3. Controle

Houd als ondernemer de kosten goed in de gaten. Bepaal vooraf hoeveel mensen u wilt bereiken en wat dat gaat kosten. Wanneer u het rendement van de advertentie wilt meten kunt u bijvoorbeeld gebruik maken van coupons die uitgeknipt moeten worden om een bepaalde korting te verzilveren, zo krijgt u precies in beeld hoeveel consumenten op uw advertentie reageren. Ten slotte kunt u de advertentie laten controleren door iemand die de advertentie niet heeft ontwikkeld, zodat u kunt testen of de advertentie "werkt".

Adverteren met minimaal budget

Wanneer u wilt adverteren op papier is het vaak goedkoper te adverteren in plaatselijke (verenigings)blaadjes dan in de regionale krant of zelfs een landelijk magazine. Dit soort bladen worden gericht gelezen en bereiken een afgebakende doelgroep, maar wanneer u een business-to-business ondernemer bent is het wellicht minder interessant.

Adverteren op social media is ook een relatief goedkope optie. Weinig mensen weten bijvoorbeeld dat Facebook beschikt over een Ads Manager, waarmee maximaal resultaat behaald kan worden voor zo min mogelijk geld. Sinds september 2015 is het ook mogelijk om te adverteren op Instagram. Dit is nog redelijk nieuw waardoor u uw concurrenten voor kunt zijn. Met location based marketing kunt u on- en offline marketing samenbrengen waardoor advertenties en content meer afgestemd kan worden op de klant.

Adverteren via Places

Met een Places bedrijfsvermelding adverteert u gratis op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com. Zo vergroot u gratis de online vindbaarheid van uw bedrijf en zorgt u ervoor dat potentiële klanten eenvoudig contact met u kunnen opnemen. Met een gratis bedrijfsvermelding kunt u zelf de basisgegevens van uw bedrijf beheren, zoals adres, locatie op kaart en omschrijving. Naast een gratis advertentie biedt Places ook uitgebreide advertentiepakketten.

Met een uitgebreid advertentiepakket kunt u uw bedrijf extra laten opvallen op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com. Vanaf 99 euro per jaar breidt u uw bedrijfsvermelding uit met onder meer foto's, uw bedrijfslogo en een link naar uw website. Daarnaast adverteert u boven de zoekresultaten op zoekwoorden en plaatsnamen die voor u interessant zijn. Het resultaat? Meer bezoekers, meer telefoontjes en omzet!

Heeft u vragen? Neem contact op met onze servicedesk: 024-3555299. Places.nl adviseert u graag vrijblijvend over de mogelijkheden om extra op te vallen met uw bedrijf!


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek