Menu

Instagram: puur vermaak of marketing goudmijn?

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Social Media

Instagram: puur vermaak of marketing goudmijn?

Instagram: puur vermaak of marketing goudmijn?

Instagram is een populair social media netwerk. Vooral de jongere generaties zijn actief op het medium. De formule van Instagram is simpel: je maakt een foto van iets wat je bezig houdt, je uploadt de foto en schrijft er een leuk tekstje bij. Daarnaast is er een optie om een mooie filter over je foto te plaatsen. Veel mensen gebruiken het netwerk om aan anderen te laten zien hoe hun leven er op dat moment uitziet.

Gebruik instagram voor uw bedrijf

Instagram laat haar gebruikers dus hun huidige situatie vastleggen door middel van foto's. En u raadt het al: ook voor uw bedrijf is Instagram uitermate geschikt. Maar waarom is het precies zo geschikt? Beeld zegt meer dan woorden. Bij de marketingstrategie van uw bedrijf is het van belang dat u visueel denkt. Onze hersenen zetten beelden namelijk om in woorden en ideeën die van toepassing zijn op ons eigen leven, waardoor we direct een connectie voelen. Dat is precies wat u als ondernemer met uw marketing wil bereiken.

Enkele tips voor het bedrijfsmatig gebruik van Instagram

Maar op welke manier kunt u het gebruik van Instagram voor uw bedrijf het beste aanpakken? Places.nl geeft enkele tips:

  • Laat uw werkgebied duidelijk weerspiegelen in de Instagram posts. Maak daarom foto's van allerlei alledaagse dingen. Op die manier krijgt de klant vanaf direct een realistisch beeld van uw bedrijf.
  • Voorzie iedere Instagram post van een bijpassende tekst. Zo krijgt de volger meer informatie over de foto en die specifieke situatie. Daarbij kunt u ook vermelden hoe uw bedrijf de (potentiële) klant zou kunnen helpen. Voor meer tips voor een pakkende tekst kijkt u hier.
  • Maak gebruik van hashtags. Door middel van hashtags wordt uw Instagramaccount sneller gevonden. Denk daarbij goed na naar welke hashtags uw klanten zoeken, zodat deze bij u terecht komen.
  • Plaats een link in uw profieltekst. De profieltekst is de enige plek waar u een link kunt plaatsen. Verwijs in de tekst onder de foto dan ook naar het linkje in de profieltekst. De meeste gebruikers doen dit met de inmiddels redelijk bekende tekst (link in bio), die achteraan het tekstje wordt geplaatst.
  • Plaats uw Instagram post op het juiste tijdstip. Zo is het wenselijk het bericht te plaatsen op een moment dat er veel mensen online zijn. Daarnaast is het wel verstandig de spitsuren te mijden, zodat uw post niet ondergesneeuwd raakt. Kijk hier voor enkele tips.

Actief adverteren met uw Instagramaccount

Sinds september 2015 is het mogelijk om te adverteren op Instagram. Op die manier bereikt u niet alleen uw volgers en de gebruikers die specifiek naar uw bedrijf op zoek zijn, maar komt u ook terecht bij andere potentiële klanten. Het voordeel van het adverteren op Instagram is dat het nog redelijk nieuw is, waardoor u uw concurrenten voor kunt zijn.

Is uw bedrijf al actief op Instagram? Pas dit dan snel aan op uw bedrijfsprofiel op Telefoonboek.nl.

Reacties



Even geduld alstublieft...