Menu

Location based marketing, twee vliegen in een klap

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Ontwikkelingen in de markt

Location based marketing, twee vliegen in een klap

Location based marketing, twee vliegen in een klap

Door middel van cookies, het registreren van het surfgedrag van uw klanten, enquêtes en webaccounts van klanten kunt u tegenwoordig meer dan ooit te weten komen over het koopgedrag en de interesses van consumenten. Het combineren van deze gegevens met offline marketing zorgt ervoor dat advertenties en content meer op de klanten kunnen worden afgestemd en wordt Location based marketing genoemd. In deze blog vertelt Places u over het opkomende Location based marketing, waardoor u on- en offline marketing kunt samenbrengen.

Persoonlijke relevantie

Locatiemarketing is niet alleen fijn voor adverteerders, die op deze manier beter kunnen bepalen op wie ze zich moeten richten. Ook klanten zelf hebben zeker een voordeel wanneer er locatiemarketing wordt toegepast. Zij worden namelijk vooral blootgesteld aan content die voor hen relevant is, waardoor ze geen tijd hoeven te verspillen aan het zoeken in een berg advertenties, waarin ze toch niet geïnteresseerd zijn. Doordat de consument meer informatie prijsgeeft, zoals locatie en interesses, levert hen dit uiteindelijk meer op:

Wanneer uw klanten een webaccount hebben en hier gebruik van maken, kunt u ze namelijk bijvoorbeeld persoonlijke aanbiedingen doen. Door klanten hiervan op de hoogte te stellen, zullen zij dit zien als een voordeel van het "klant-zijn", doordat uw onderneming loyaliteit laat zien. Hierdoor is de kans natuurlijk groter dat de klanten blijven.

Locatiemarketing blijft groeien

De mogelijkheden van location based marketing zitten in de lift. Steeds meer consumenten shoppen online bij verschillende webshops, waardoor hun koopgedrag kan worden geregistreerd en uw daar als ondernemer op kunt inspelen. Ondanks dat consumenten iets van hun privacy moeten inleveren, zijn ze toch bereid deze gegevens te delen in ruil voor een aanbod dat bij hen past. Bij steeds meer webhops kunnen consumenten ook via hun smartphone betalen, waardoor de locatiemarketing een direct effect heeft. Het is zeer waarschijnlijk dat de mogelijkheden met betrekking tot location based marketing uitgebreid worden.

Begin met locatiemarketing door uw advertenties te tonen via telefoonboek.nl en uw social media links gratis weer te geven. Daarnaast hebben bieden we nog een aantal betaalde pakketten aan waarmee u de bereikbaarheid en naamsbekendheid van uw onderneming vergroot. Heeft u vragen of opmerkingen? Wij zijn elke werkdag bereikbaar via 024 - 3506 953.

Reacties



Even geduld alstublieft...