Menu

In gesprek met: De Verrassingsmand



In gesprek met: De Verrassingsmand

Deze week ging Telefoonboek.nl in gesprek met Henny van den Burg over het ontstaan van haar bedrijf "De Verrassingsmand" en haar online vindbaarheid.

Precies 9 jaar geleden startte Henny haar eigen bedrijf: De Verrassingsmand. Voorheen werkte Henny als officemanager bij een grote instantie, waarbij zij veel cadeaupakketten en kerstpakketten maakte voor speciale gelegenheden. Zo maakte Henny geen standaardpakketten maar juist persoonlijke en soms met een bepaald thema. Iedereen binnen het bedrijf werd hier heel enthousiast van en de één na de ander zei haar dat ze iets met dit talent moest gaan doen.

Opstartproces

Naar aanleiding van al deze enthousiaste reacties en de vele complimenten begon Henny al snel haar eigen website. Er bleek veel vraag te zijn naar cadeaupakketten, kerstpakketten, opkikkerpakketten en meer persoonlijke pakketten. Niet veel later bestelden ook grote bedrijven bij De Verrassingsmand hun cadeaus en vroegen zij naar een factuur. Hierna besloot Henny zich ook in te schrijven bij de Kamer van Koophandel.

In het begin verkocht Henny af en toe wat, maar kort daarna merkte zij dat De Verrassingsmand veel werd gevonden via internet. Na een jaar of 4 werd zij dan ook benaderd door een groot Amerikaans concern, met de vraag Henny hun partner in Nederland wilde worden. Dit concern verzorgt pakketten voor bedrijven over de hele wereld. Henny's bedrijf werd door hen een jaar lang in de gaten gehouden en plotseling kreeg Henny een award toegestuurd omdat zij hele hoge kwaliteit leverde, hoge service bood en klanten tevreden waren met haar dienstverlening.

Wat Henny het leukste vindt aan haar onderneming? 'Voornamelijk de creativiteit en diversiteit in het ontwerpen van nieuwe pakketten is ontzettend leuk om te doen! Nieuwe ideeën verzinnen vind ik leuk, om daarmee unieke pakketten te maken.' Henny maakt overigens niet alleen de pakketten zelf, maar ook de etiketten waardoor geen enkel pakket standaard is. Mensen hiermee blij maken is stiekem haar voornaamste doel!

Online vindbaarheid

Inmiddels heeft Henny een professionele website, voorheen had ze er zelf meerdere gemaakt. Telkens verbeterde ze weer haar website, zo ging ze van een gratis simpele website tot een steeds luxere en professionelere website. 'Ik doe nu nog steeds heel veel zelf, qua foto's en uiterlijk van de website. De webdeveloper zorgt voor de zoekwoorden, zodat ik goed vindbaar ben.' Af en toe plaatst Henny een advertentie via Adwords of via Marktplaats, waar zij veel reacties op krijgt.

Henny is niet alleen op creatief gebied een bezige bij maar ook zeker op het internet. Zo heeft De Verrassingsmand verschillende socialmediapagina's, zoals Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, Pinterest en Google+. In het begin postte Henny nog vrij veel content op deze kanalen, maar daarna werd het door de drukte soms lastig om er zoveel tijd er in te steken. Met een grote lach zegt Henny: 'Ik moet zeggen dat het me nu soms komt aangewaaid, daar ben ik natuurlijk super blij mee!'.

De Verrassingsmand maakt gebruik van een uitgebreide bedrijfsvermelding op Telefoonboek.nl

Henny werd door verschillende bedrijven benaderd, maar besloot uiteindelijk om alleen op Telefoonboek.nl te adverteren. Ze koos voor een Places Plus pakket vanwege de prettige benadering en de uitleg die haar werd gegeven.

Het grootste voordeel van haar uitgebreide bedrijfsvermelding vindt ze dat ze (eventueel tijdelijke) producten makkelijk kan toevoegen en fotograferen. Dat vond Henny een leuke toevoeging aan haar eigen website. Dat de vindbaarheid via Google ook wordt verhoogd is natuurlijk een groot voordeel! 'De aanbieding van Telefoonboek.nl was voor mij erg interessant, daar komt bij dat zij veel aandacht schenken aan klanten en hen terugbellen om hulp te geven. Daar kunnen nog veel bedrijven van leren!'

Het contact met de Telefoonboek.nl ervaart Henny als erg prettig. 'Ze zijn vriendelijk en helpen je graag. Ik vind het heel belangrijk dat er goede service wordt verleend, betrouwbaarheid staat bij mij vooraan.'

Heeft u nog een tip voor collega-ondernemers?

'Werk elke dag alsof het de eerste dag is van je bedrijf. Laat dus geen dingen versloffen.' Henny geeft als voorbeeld haar klantvriendelijkheid. Laatst was een pakketje bij het bezorgen beschadigd. "Dat was niet mijn schuld maar die van de koerier. Toch heb ik direct een nieuwe pot gestuurd, en daar krijg ik dan goede reacties op".

Heeft u ook een uitgebreide bedrijfsvermelding en wilt u ook geïnterviewd worden voor 'In gesprek met..'? Meld u dan nu aan via info@places.nl!


Delen:



Reacties

Henny van den Burg

12 februari 2016

Heel erg bedankt voor het schrijven en plaatsen van dit leuke artikel over De Verrassingsmand.

Met vriendelijke groet,

Henny van den Burg
De Verrassingsmand




Zoeken
Zoek