Menu

De kracht van herhaling in advertenties



De kracht van herhaling in advertenties

Repetitio mater scientiae est, ofwel: herhaling is de moeder van de wetenschap. Wat betreft adverteren wordt ook altijd gesproken over de kracht van herhaling. Is herhaling nu echt zo belangrijk? Hoe kunt u dit het beste aanpakken? Places.nl vertelt het u.

Verbindingen versterken

Wanneer u bepaalde informatie verwerkt, wordt in de hersenen letterlijk een verbinding gelegd. Deze verbindingen sterven af als ze niet meer gebruikt worden en verdwijnen vervolgens. Bij blijvend gebruik van de verbindingen worden deze steeds sterker. De informatie die bij deze verbinding hoort wordt steeds sneller verwerkt, u kunt zich de informatie daardoor makkelijker herinneren.

Dit principe gaat op voor iedere vorm van informatie, dus ook voor een advertentie. Uw consument ziet uw advertentie, verwerkt de informatie en in de hersenen wordt een verbinding gelegd tussen, bijvoorbeeld, uw bedrijfsnaam en de dienst die u aanbiedt. Uw consument ziet deze advertentie nog eens, en nog eens, waardoor de verbinding in de hersenen wordt versterkt. Wanneer de consument de dienst die u aanbiedt nodig heeft, kan hij zich makkelijk uw bedrijfsnaam herinneren.

Herhaling vormgeven

U vraagt zich nu af of consumenten er niet gek van worden, continue herhaling van uw advertentie en uw boodschap. Dat heeft toch een averechts effect? Niet wanneer u de boodschap afstemt op de doelgroep. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van "retargeting": het opnieuw bereiken van een bezoeker die aan een lijstje criteria voldoet. Door middel van een advertentie wordt de klant met interesse herinnerd aan de actie die hij nog moet ondernemen, namelijk uw product kopen. Retargeting kan bijvoorbeeld door middel van Remarketing, een tool van Google.

De aandacht van de consument kan ook vastgehouden worden door een kleine verandering toe te passen in uw advertentie. Het gaat hierbij om advertenties die op het eerste oog gelijk zijn maar toch een kleine verandering bevatten, zoals de plaats van het logo. Dit registreren de hersenen waardoor de consument onbewust extra aandacht aan de advertentie besteedt.

Wetenschappelijk bewezen

Onderzoek naar internetbanners wijst uit dat nauwelijks opvallende (incidentele) uitingen ervoor zorgen dat een consument een gevoel van vertrouwdheid en bekendheid met een advertentie ontwikkelt. Hierdoor ontwikkelt de consument ook een positieve houding ten aanzien van het merk in kwestie, wat aansluitend een positief effect op het aankoopgedrag met zich meebrengt. Dit betekent dat de click-through rate, de "reguliere" maatstaf om de effectiviteit van internetreclame vast te leggen, niet meer als heilig beschouwd kan worden. Naar mate de consument meer onopvallende uitingen te zien krijgen, neemt hij een positievere houding ten aanzien van het merk aan.

Adverteren bij Places

Met een Places bedrijfsvermelding adverteert u gratis op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com. Daarmee vergroot u de online vindbaarheid van uw bedrijf en zorgt u ervoor dat potentiële klanten eenvoudig contact met u kunnen opnemen. Naast een gratis advertentie biedt Places ook uitgebreide advertentiepakketten. Al vanaf €99,- per jaar breidt u uw bedrijfsvermelding uit met onder meer foto's, uw bedrijfslogo en een link naar uw website. Daarnaast adverteert u boven de zoekresultaten op zoekwoorden en plaatsnamen die voor u interessant zijn. Dát is pas effectief gebruik maken van herhaling! Meer weten? Bel dan naar 024-8200617. Places adviseert u graag vrijblijvend over de mogelijkheden.


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek