Places logo
Menu

Waarom jouw bedrijf een Google Bedrijfsprofiel nodig heeft

Waarom jouw bedrijf een Google Bedrijfsprofiel nodig heeft

Met een Google Bedrijfsprofiel zet je je bedrijf op de kaart binnen diverse platformen van Google. Deze vermelding wordt vertoond in de zoekmachine of in Google Maps. Maar wat zijn dan de voordelen van zo'n bedrijfsprofiel? Je leest het hier.


1. Up-to-date informatie voor je klanten

In je Google Bedrijfsprofiel kun je ontzettend veel informatie toevoegen over je bedrijf, doe dit dan ook. Zo kun je je adresgegevens en openingstijden toevoegen, maar ook je website moet je er zeker in zetten. Voeg een omschrijving van je bedrijf toe, zodat potentiële klanten weten waar ze mee te maken hebben.

Laat je aanbod van producten en diensten zien en promoot deze door middel van foto's, posts en aanbiedingen. Het is zelfs mogelijk om evenementen toe te voegen aan je profiel.

Houd deze informatie up-to-date. Pas bijvoorbeeld je openingstijden aan op feestdagen of als je op vakantie bent. Google verhoogt je weergave als je regelmatig je bedrijfsprofiel bijwerkt.


2. Verhoog je online zichtbaarheid

Wanneer potentiële klanten op jouw bedrijfsnaam zoeken, komt je bedrijfsprofiel op een opvallende plek te staan. Zoeken ze via Google naar een bepaalde dienst? Dan komen de drie bedrijven die hier het meest bij aansluiten en in de buurt gevestigd zijn bovenaan te staan. Dit wordt de 'local 3 pack' genoemd. Daarnaast ben je als bedrijf ook zichtbaar in Google Maps. Door je online zichtbaarheid te verhogen genereer je nieuwe leads en extra sales.


3. Extra websiteverkeer

Zoals je hierboven hebt kunnen lezen, is het dus mogelijk om je website toe te voegen aan je bedrijfsprofiel. Wanneer mensen zoeken naar jouw bedrijf, kunnen zij doorklikken naar jouw website. Statistieken laten zien dat 56% van de mensen die jouw bedrijfsprofiel zien naar je website zullen doorklikken. Op deze manier genereer je dus automatisch extra websiteverkeer.


4. Direct contact met je klanten

Via je bedrijfsprofiel kunnen klanten direct contact met je opnemen. Zo kunnen ze jouw bedrijf gelijk bellen via het telefoon icoontje. 24% van de mensen die jouw bedrijf opzoeken zullen direct jouw bedrijf opbellen.

Een andere optie is 'vraag en antwoord'. Potentiële klanten krijgen hier de mogelijkheid vragen te stellen en jij kunt deze als bedrijf beantwoorden.


5. Meer vertrouwen door reviews

Klanten kunnen reviews achterlaten. Reviews werken overtuigend voor (potentiële) klanten die nog twijfelen om een product of dienst bij jou af te nemen. Verzamel dus zoveel mogelijk reviews. Door op deze reviews te reageren bouw je een relatie op met je klanten. Reageer ook op de slechte reviews, zo kun je de desbetreffende klant wellicht nog helpen én schep je vertrouwen bij de andere (potentiële) klanten.

Een bijkomend voordeel van reviews is dat je hoger getoond wordt in de zoekresultaten van Google. Als jouw bedrijf 25 goede reviews heeft en een concurrent heeft slechts 4 reviews, dan zal jouw bedrijf hoger getoond worden. Google ziet jouw bedrijf dan namelijk als meer relevant.


6. Meer inzicht in je klanten

Google Bedrijfsprofiel biedt inzicht in jouw (potentiële) klanten. Onder het kopje insights vind je allerlei nuttige informatie. Zo krijg je informatie over hoe bezoekers jouw bedrijfsprofiel te zien krijgen. Is dit door te zoeken naar een dienst of zoeken ze specifiek naar jouw bedrijf? En wat doen ze nadat ze jouw profiel hebben gezien? Gaan ze naar je website, bellen ze of vragen ze om een routebeschrijving? Of doen ze juist helemaal niets?



Heb jij nog geen Bedrijfsprofiel en wil je al deze voordelen benutten? Wij gaan graag met je aan de slag. We zorgen ervoor dat je zichtbaar bent op meer dan 10 kanalen en houden je bedrijfsgegevens up-to-date. Benieuwd hoe zichtbaar jouw bedrijf is? Doe hier de gratis check.

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!