Places logo
Menu

Databasemarketing: verlies geen klant meer uit het oog

Databasemarketing: verlies geen klant meer uit het oog

Kent u uw klanten? Weet u precies wat uw klanten nodig hebben? Hoe meer u van uw klanten weet, des te beter dat is voor uw onderneming. Databasemarketing gaat over het structureel opslaan van klantgegevens, waarna deze gegevens ingezet worden voor uw marketing, communicatie en sales. Het doel van databasemarketing is om uw (potentiële) klant te benaderen met een gepersonaliseerd aanbod om zo aan de wensen en behoeften van de klant te voldoen. Begin vandaag nog met uw databasemarketing met de tips van Places.nl.

Leg zoveel mogelijk klantgegevens vast

Om klantenkennis op te bouwen en inzicht te krijgen in het koopgedrag van uw klant is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie over uw klant te verzamelen. Denk hierbij aan geslacht, leeftijd, adresgegevens en telefoonnummer, maar ook aan e-mail en aankopen. Vraag uw klant bij de kassa bijvoorbeeld om deze gegevens achter te laten. Het bieden van een tegenprestatie heeft positieve invloed op deze respons. Bied bijvoorbeeld een spaarsysteem aan.

Vraag om toestemming

Vraag, op het moment dat u uw klant zijn of haar gegevens in laat vullen, of het e-mailadres gebruikt mag worden voor bijvoorbeeld een digitale nieuwsbrief. Dit mag niet zonder toestemming. Vraag deze toestemming bij voorkeur via een opt-in. Dit is een expliciete en aantoonbare toestemming die verleend wordt aan uw onderneming om bijvoorbeeld e-mail nieuwsbrieven te versturen. Deze toestemming is niet overdraagbaar aan derden en alleen van toepassing op de ingestemde nieuwsbrief. Toestemming vragen via een opt-in kan door de klant zelf een kruisje te laten zetten op een (web)formulier of 'ja' te laten invullen. Daarbij is het van groot belang dat u nadrukkelijk aangeeft waar de klant precies toestemming voor geeft.

Maak uw product aantrekkelijk

Verwacht niet direct vanalles van uw klant. Verstuur bijvoorbeeld niet direct e-mails waarin de klant overspoeld wordt met uw producten en links naar de aankooppagina. Bepaal eerst op basis van uw verzamelde gegevens welke producten uit uw assortiment passen bij de wensen en behoeften van uw klant. Breng uw klant daarna op de hoogte van bijvoorbeeld nieuwe soortgelijke producten door middel van een informerende nieuwsbrief. Uw potentiële klant moet eerst warmlopen voor uw product. Daarna kunt u overgaan tot een call to action.

Begin vandaag nog met databasemarketing via Places

Databasemarketing biedt u dus de mogelijkheid om uw (potentiële klant) een gericht aanbod te doen. Het draagt bij aan een hoge conversie, is niet duur en kent geen lange doorlooptijden alvorens positieve veranderingen zichtbaar zijn in uw resultaten. Databasemarketing biedt dus veel voordelen! Telefoonboek.nl biedt u de mogelijkheid om uw databasemarketing verder uit te breiden, want bezoekers van Telefoonboek.nl kunnen nu ook bedrijven beoordelen op algemene indruk, service, prijs/kwaliteitsverhouding en telefonische bereikbaarheid. Ook is het mogelijk om klanten een review over uw bedrijf te laten schrijven. Hierdoor komt u dus over nog meer waardevolle klantgegevens te beschikken! Meld u daarom vandaag nog gratis aan op Places. Neem voor vragen vrijblijvend contact op met onze servicedesk via 024 - 3555299. Wij helpen u graag!

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!