Zo vergroot u uw kans op een Google Local Stack positie en bent u beter lokaal vindbaar
Uit de zoektrends van Google blijkt dat vier op de vijf consumenten Google Zoeken gebruiken om lokale informatie te vinden. Bedrijven die bovenaan komen in de zoekopdrachten van Google worden door de meeste mensen gezien en zijn daardoor online goed vindbaar. Een belangrijk onderdeel van Google's zoekresultaten is de Local Stack, een overzicht met drie lokale bedrijven. Hoe zorgt u ervoor dat u met uw bedrijf in de Local Stack van Google terecht komt? Places.nl zocht het uit.
Wat is een Local Stack?
Local Stack is een overzicht in Google met maximaal drie lokale bedrijven die overeenkomen met de zoekopdracht die iemand in Google typt. In het overzicht staat de bedrijfsnaam van het bedrijf, het adres en de openingstijden. Het overzicht is gekoppeld aan een weergave uit Google Maps, zo kunnen mensen direct zien waar het bedrijf is gevestigd. Ter illustratie, als iemand de zoekopdracht 'Restaurant Nijmegen' in Google intypt krijgt diegene direct na de Google advertenties, het Local Stack overzicht te zien. In dit geval zijn dat: Humphrey's Restaurant Nijmegen, Toon en Restaurant Wally.
Voorbeeld Local Stack 'Restaurants Nijmegen'
Van Local Pack naar Local Stack
Door de jaren heen heeft Google veel veranderd in de zoekopdrachtenpagina. Voor het gebruik van de Local Stack werd er gebruik gemaakt van een Local Pack. In de Local Pack werden in totaal zeven lokale bedrijven getoond. Naast de bedrijfsvermelding werden letters weergegeven, contactgegevens en als men op de bedrijfsnaam klikte kwamen zij terecht op de website van het bedrijf. In 2015 is Google overgegaan op Local Stack. In Local Stack zijn maximaal drie bedrijven te zien, er worden geen letters meer naast de bedrijfsvermelding weergegeven, telefoonnummers worden niet meer vermeld en wanneer mensen op de bedrijfsnaam klikken komen zij terecht op een uitgebreider zoekresultaat en niet op de website van het bedrijf.
Hoe komt mijn bedrijfsvermelding in Google Local Stack?
Om de online vindbaarheid van uw bedrijf te verbeteren is het belangrijk om met uw bedrijf in de Local Stack te komen. U komt dan bovenaan in de zoekresultaten en bent beter vindbaar voor potentiële klanten. Er zijn verschillende manieren waardoor u meer kans heeft dat uw bedrijf in de drie-Pack getoond wordt.
1. Beheer uw Google bedrijfsprofiel
Ten eerste is het belangrijk om uw Google Mijn Bedrijf-account op orde te hebben. Met Google Mijn Bedrijf kunt u gemakkelijk een bedrijfsprofiel aanmaken en updaten. Het bedrijfsprofiel bestaat uit verschillende gegevens. Op het profiel worden adresgegevens weergegeven, openingstijden en contactgegevens. U kunt daarnaast foto's en een link naar uw website toevoegen. Onder uw bedrijfsgegevens staat een reviewoverzicht met Google-reviews die bezoekers hebben geplaatst. Via uw bedrijfsprofiel kunt u achterhalen hoe klanten uw bedrijfsprofiel vinden, waar ze vandaan komen en waar ze het profiel voor gebruiken. Het is erg belangrijk om deze informatie regelmatig te bekijken. Het Google Bedrijfsprofiel is het profiel waarmee u in de Google Local Stack zou kunnen komen. Zorg er dus voor dat het profiel altijd voorzien is van de juiste informatie.