Menu

Faces Kappers: 'Een salon van de toekomst'

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Ontwikkelingen in de markt

Faces Kappers: 'Een salon van de toekomst'

Faces Kappers: 'Een salon van de toekomst'

In maart staat het bedrijf Faces Kappers uit Eindhoven bij Telefoonboek.nl in het zonnetje als bedrijfsvermelding van de maand. Damir Duskan, social business developer bij Faces Kappers, geeft een kijkje achter de schermen bij dit vooruitstrevende bedrijf. 'Faces Kappers onderscheidt zich door de kwaliteit en service die ze biedt. Met name de klantervaring staat hier hoog in het vaandel' vertelt Damir.

Persoonlijk

23 jaar geleden begon eigenaar Antoine Bartels de eenmanszaak Faces Kappers. Inmiddels is de zaak uitgegroeid tot een goedlopende organisatie met 13 medewerkers, waaronder mede-eigenaar Melanie. Naast een kapperszaak, heeft Faces Kappers zich ontwikkeld tot schoonheidssalon. De naam Faces Kappers is ontstaan doordat Antoine een persoonlijke kapperszaak wilde oprichten. 'Natuurlijk is het kappersberoep al een persoonlijk beroep op zichzelf', vertelt Damir. 'Toch wil Faces Kappers hier een stap verder in gaan. Het gaat niet alleen om het haar van een klant, maar ook om de persoon erachter. De persoon, het 'gezicht', moet matchen met de service en de stylist. Het is dus belangrijk dat het totaalplaatje klopt'.

Meer dan een kapperszaak

De expertise in zowel haarbehandelingen als huid- en lichaamsbehandelingen, is een van de punten die Faces Kappers tot een uniek bedrijf maakt. De medewerkers van Faces Kappers zijn topstylisten en specialisten met ervaring. 'De creaties die de stylisten kunnen maken, zijn soms echt kunst te noemen', vertelt Damir. Naast de kwaliteit van de salon, wordt er ook veel aandacht besteed aan service. 'De vakmensen geven professioneel advies over zowel de behandelingen als de producten', ligt Damir toe. 'De producten van Faces Kappers zijn van merken die zorgvuldig geselecteerd zijn door Antoine en Melanie. De natuurlijke producten bevatten dan ook geen chemische bestanddelen'. Naast kwaliteit en service, onderscheidt Faces Kappers zich in klantbeleving. 'Dit is onder andere verwerkt in de salon zelf', licht Damir toe. 'De zaak is speciaal ingericht met behulp van een designer. 'Where hair meets art', dat straalt de salon uit!' Faces Kappers is ook een echte beleving vanwege het design, met onder andere een open haard en schommels voor de kinderen. Een ander bijzonder aspect in de ruimte, is de 'tube'. Dit is een verhoogde, zwevende ruimte die gericht is op ontspanning. Mensen kunnen hier naar fijne muziek luisteren, tijdens een massage of het wassen van het haar.

''Where hair meets art', dat straalt de salon uit!' - Damir Duskan, social business developer

De gasten van Faces Kappers

Iedereen is welkom bij Faces Kappers. Vanwege de service en de aandacht die Faces Kappers biedt aan klanten klant, spreken ze liever van gasten. 'De gasten bij Faces Kappers zijn over het algemeen stijlbewuste mensen die verzorging belangrijk vinden. Ze waarderen de kwaliteit en de service', vertelt Damir. Het grootste gedeelte van het gastenbestand valt binnen de leeftijdscategorie 15 tot 40 jaar, maar ook kinderen en oudere mensen zijn van harte welkom. 'We hebben mensen in ons gastenbestand vanuit Eindhoven en omgeving, maar ook vanuit de rest van Noord-Brabant en zelfs vanuit steden als Almere, Amsterdam en Rotterdam', vertelt Damir. Vaak kennen mensen die van ver komen het bedrijf al en komen weer terug. Faces Kappers is erop gericht om een band te creëren met nieuwe gasten en vaak zie je dan ook dat nieuwe klanten terugkerende en tevreden gasten worden'.

Social business developer: een communicatie-expert

De band die Faces Kappers creëert met gasten, zet zich ook buiten de salon voort. Hier ligt een belangrijke taak voor Damir als social business developer. Via zowel de interne en externe communicatie richt hij zich op het behoudt van het bedrijfsimago en de toegankelijkheid van Faces Kappers voor de gasten. Voor de interne communicatie is het belangrijk dat alle systemen naadloos op elkaar aansluiten. 'Het boekhoudsysteem sluit bijvoorbeeld aan bij de kassa's', legt Damir uit. 'We maken gebruik van de nieuwste technologieën en apparaten, zodat alles in de zaak goed werkt en de service voor de gasten ten goede komt'. Voor de gasten is er verder gratis wifi en in de salon hangen beeldschermen. Op deze schermen verschijnen verschillende mededelingen. De schermen zijn bedoeld om de gasten te informeren over nieuws en trends op fashiongebied. 'Gasten kunnen zichzelf laten inspireren door de informatieschermen', legt Damir uit. Op de informatieschermen verschijnen daarnaast berichten over Faces Kappers zelf. Zo heeft Faces kappers verschillende acties die ook op de website te vinden zijn en hebben ze een nieuwe app voor de smartphone!

Een band met de klant op afstand

Op de app zijn acties, trends, nieuws op fashiongebied en mededelingen over de salon te vinden. 'Via de app kunnen gasten ons dus nog steeds volgen en blijft de band op afstand bestaan', licht Damir toe. 'Dit gebeurt ook via de website, Facebook, Twitter, Youtube en Google+'. Op de website bestaat de mogelijkheid om 24/7 een afspraak te maken met een stylist naar voorkeur. De externe communicatie is dus gericht op de toegankelijkheid voor zowel nieuwe als bestaande gasten. 'Het is belangrijk om te zorgen dat mensen worden blootgesteld aan de mogelijkheden en expertise van Faces Kappers', vertelt Damir. 'Online moet de merkwaarde uitgestraald worden. Dit kan door de juiste content op de website, de app en de social media te plaatsen. Dat klinkt misschien makkelijk, maar er kan behoorlijk wat mis gaan! Een miscommunicatie is snel gemaakt. Ook kan het voorkomen dat de boodschap van het bericht helemaal niet overkomt of dat je een verkeerde indruk maakt. Dit doet je bedrijfsimago een eer aan'. Het is dus belangrijk om voorzichtig met online communicatiekanalen om te gaan.

Telefoonboek en Faces Kappers

'Wanneer je ervoor zorgt dat je bijna altijd bovenaan in zoekmachines als Google terechtkomt, komt dit je merkwaarde, de presentatie van je bedrijf en je vindbaarheid ten goede', vertelt Damir. 'Toen ik 'kapper Eindhoven' intikte bij Google, zag ik dat Telefoonboek.nl hoog in de zoekmachine naar voren kwam. Telefoonboek.nl is een gebruiksvriendelijk en visueel vond ik het een sterke website. Daarbij heeft de website veel bezoekers en groeit de website nog steeds'. Faces Kappers heeft gekozen voor een uitgebreide bedrijfsvermelding bij Telefoonboek.nl. Zo kunnen gasten en nieuwe klanten een goede indruk krijgen van Faces Kappers. Faces Kappers komt hoog in de zoekresultaten op Telefoonboek.nl naar boven met een mooie bedrijfsvermelding. 'Dit staat professioneel', voegt Damir toe. Bij de bedrijfsvermelding zijn ook foto's toegevoegd. Op die manier krijgen mensen meteen een indruk van de salon. 'Aangezien onze salon gericht is op de ervaring van de klant, is het prettig dat deze indruk via de bedrijfsvermelding overgebracht wordt'.

Laatste tip

Tenslotte heeft Damir nog een tip voor bedrijven die willen veranderen of vernieuwen: 'Wees niet bang om tijd, energie en zelfs geld te investeren in je bedrijf. Wanneer je investeert in je eigen ontwikkeling, maar ook in de ontwikkeling van de medewerkers, levert dat resultaat op. Wees eerlijk tegenover jezelf en stel een bedrijfsstrategie met korte- en lange termijn doelstellingen op'. Wanneer het je allemaal te veel wordt, wees dan ook niet bang om externe hulp in te schakelen! Er zijn veel professionele bedrijven die je kunnen helpen met bijvoorbeeld een bedrijfsanalyse of merkstrategie. Investeren is dus erg belangrijk.

Faces Kappers B.V. Clausplein 2 5611 XP Eindhoven www.faceskappers.nl

Reacties



Even geduld alstublieft...