Menu

In gesprek met... BOMB YOUR BATH

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Inspiratie

In gesprek met... BOMB YOUR BATH

In gesprek met... BOMB YOUR BATH

Deze week ging Telefoonboek.nl in gesprek met Dominique van Hoorn van BOMB YOUR BATH, een online webshop met een ruim assortiment badproducten. Vandaag vertelt ze over het ontstaan van haar bedrijf, haar online vindbaarheid, en over het combineren van een eigen onderneming met een opleiding.

BOMB YOUR BATH

Dominique van Hoorn is de eigenaresse van het net gestarte bedrijf "BOMB YOUR BATH". Dit bedrijf staat sinds mei 2016 ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, maar Dominique is sinds 2015 actief bezig met het maken van verschillende soorten badproducten. Via YouTube kwam ze enkele tutorials tegen waarin diverse vloggers uitleggen hoe je zelf bath bombs maakt. Dominique was direct enthousiast en vond dit zo ontzettend leuk dat ze besloot hier meer mee te doen. Inmiddels maakt ze zelf bath bombs, bubble bars, soap jellies en zeepijsjes. De producten zijn zowel in de douche als in bad te gebruiken en door de leuke vormen erg leuk als cadeau of om te betrekken in het interieur van uw badkamer.

Dominique heeft in het verleden de bakkersvakschool gedaan, ook een erg creatief beroep. Momenteel werkt ze fulltime en volgt ze een deeltijdstudie voor juridisch secretaresse. Knutselen, bakken en creatief bezig zijn is wat Dominique eigenlijk het liefst de hele dag doet. Met haar eigen bedrijf kan ze dit combineren met school en werk. "Ik wilde altijd al een eigen onderneming, dat was mijn droom."

Opstartproces

Dat het starten van een eigen bedrijf heel wat voeten in de aarde kan hebben, werd Dominique al snel duidelijk: "Vooral in het begin is het erg lastig, daar zit ik nog middenin. De naamsbekendheid verhogen is lastig, want het product dat ik verkoop is geen standaardproduct. Daarnaast is het lastig om aan klanten over te brengen hoe lekker een product ruikt of wat het gevoel is dat je erbij krijgt." Bent u zelf benieuwd naar haar producten? Bekijk dan de website www.bombyourbath.com!

Online vindbaarheid

Om de naamsbekendheid van BOMB YOUR BATH te vergroten, is Dominique actief bezig met het verbeteren van haar online vindbaarheid. "Ik merk dat sociale media heel erg "upcoming" zijn en veel online bedrijven ervan profiteren. Met mijn blog op YouTube merkte ik al dat er veel op werd gekeken en gereageerd. Het belangrijkste dat ik wil bereiken met mijn Instagram- en Facebookprofiel is klanten te interesseren, te werven, te binden en uiteindelijk ook aan te verkopen." Dit probeert ze te bereiken door bezoekers een unieke beleving te geven van haar producten. Daarnaast heeft Dominique slim gebruik gemaakt van haar netwerkkring. "Ik heb vier vriendinnen die allemaal een vlogpagina hebben op YouTube. Zij gaan fanatiek met mij aan de slag en aan hun volgers unboxen."

BOMB YOUR BATH maakt gebruik van een uitgebreide bedrijfsvermelding

Via Google Analytics zocht Dominique op welke zoekwoorden in haar branche vaak worden gezocht en deze ook gehanteerd in haar advertentie via Places.nl. Met het pakket Places Basis adverteert ze met twee zoekwoorden en twee plaatsen. Dit betekent dat haar advertentie (bedrijfsnaam, adresgegevens, telefoonnummer, bedrijfslogo en slogan) uitgelicht wordt ten opzichte van de reguliere zoekresultaten onder vier zoekcombinaties. "Het contact met Telefoonboek vind ik ook echt een pluspunt. Zodra jullie bellen en er wordt niet opgenomen, krijg ik een bericht en een voicemail. Zo weet ik waarover is gebeld en kan ik zelf op een moment terugbellen. Erg fijn!"

Heeft u nog een tip voor collega-ondernemers?

"Als de passie er is, je hebt een duidelijke visie van wie je doelgroep is en wat je verkoopt, dan geloof ik dat het goed moet komen. De wil om dit te doen moet er zijn en je moet er zelf in geloven. Probeer daarnaast de risico"s te verspreiden en zo laag mogelijk te houden, door een back-up te hebben zoals in mijn geval een vaste baan en een studie-achtergrond. Het is moeilijk en zwaar, het kost ook veel meer tijd dan je denkt, maar het is het zeker waard!"

Heeft u ook een uitgebreide bedrijfsvermelding en wilt u ook geïnterviewd worden voor "In gesprek met…? Meld u dan nu aan via info@places.nl!

Reacties



Even geduld alstublieft...