Iedere week gaat Telefoonboek.nl in gesprek met een bedrijf over haar bedrijfsvermelding en online vindbaarheid. Deze week ging Telefoonboek.nl in gesprek met Erwin Michiels, eigenaar van Green-Drive in Oostrum: specialist in het ombouwen van gewone fietsen naar elektrische fietsen.

Green-Drive

Erwin Michiels was ooit werkzaam in de transportwereld, maar moest een carrièreswitch maken vanwege fysieke problemen. "Mijn oude vak, in de auto's, dat ging niet meer. Toen kreeg ik het idee om gewone fietsen en driewielers om te bouwen en elektrisch te maken. Ik dacht echt dat ik het ei van columbus had gevonden, maar het bestond toch al. Januari 2013 ben ik er vervolgens mee gestart. Het idee van Green-Drive? Milieubewust, groen rijden. Dat is de toekomst, in plaats van auto's en scooters."

Niet alles online

Erwin Michiels werkt vooral regionaal: "Green-Drive werkt vanuit Oostrum, en mijn klanten komen vooral uit een cirkel van zo'n vijfentwintig à dertig kilometer rondom het bedrijf. Ik word wel steeds beter gevonden en heb zodoende ook opdrachten uit bijvoorbeeld Eindhoven, Oss en Nijmegen. Toch is Green-Drive niet helemaal online gericht. Een elektrische fiets wil men toch uitproberen en met de eigen ogen zien, niet simpelweg via een webwinkel online bestellen. Daarnaast bestaat onze grootste doelgroep uit ouderen, waarvan sommigen het internet nog niet gevonden hebben. Ik heb laatst nog een fiets omgebouwd voor een oudere mevrouw, die had geeneens een mobiele telefoon. Daar moet ik ook op inspelen, ik ben bezig met pinbetaling maar voor zulke mensen moet het ook gewoon contant kunnen." greendrive De website is voor Green-Drive een belangrijk onderdeel: "De website laat zien wat er geboden en geleverd wordt. Alhoewel de optie om online te bestellen er wel is, wordt deze nog niet echt gebruikt vanwege eerdergenoemde redenen. Daarnaast ben ik ook begonnen met Facebook, ik laat bijvoorbeeld zien wat voor soort fietsen we ombouwen. Ik heb de pagina nu nog zelf gemaakt, maar misschien dat ik daar na de zomer nog wat meer aan ga doen." Wat Erwin Michiels van zijn online uitgebreide bedrijfsvermelding bij Telefoonboek.nl vindt? "Ik heb het idee dat het wel effectief is. Het contact verloopt goed, en afspraken worden nageleefd, dat vind ik belangrijk."

Tip

Nog een laatste tip van Erwin Michiels: "Zorg dat je online vindbaar bent, maar zorg vooral dat je een goed product aflevert. Mond-tot-mond reclame werkt nog altijd het beste: denk eraan dat mensen een gastenboek tekenen. Bijvoorbeeld via een extra regel op de factuur, dat werkt."