Menu

Deze 5 reclametechnieken boosten uw marketingstrategie!

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Campagnes

Deze 5 reclametechnieken boosten uw marketingstrategie!

Deze 5 reclametechnieken boosten uw marketingstrategie!

Om uw bedrijf draaiende te houden heeft u klanten nodig, deze klanten kunt u werven door middel van reclame. Echter, consumenten worden van alle kanten overladen met reclame, lezen er vaak snel overheen en het blijft niet hangen. Door originele ideeën te gebruiken in uw reclame kunt u zich onderscheiden waardoor uw bedrijf optimaal kan profiteren van de gebruikte reclame. Places.nl geeft u een overzicht.

1. De gratis-actie

Nederlanders blijven Nederlanders en gratis spullen, of kans op gratis spullen, is een zeer efficiënte manier om uw bedrijf bekender te maken. Geef bijvoorbeeld gratis producten weg als u een dienst of een product verkoopt. Daarnaast kunt u ook denken aan het houden van een winactie. U kunt daarvoor het beste op ludieke wijze gebruik maken van social media. Door goed gebruik van social media wordt deze actie snel verspreid waardoor u een grotere naamsbekendheid creëert en een nieuw publiek kunt aanspreken. U kunt ook kleiner denken en promotieartikelen, zoals pennen, lichtjes of andere kleine producten weggeven. Op deze manieren creëert u naamsbekendheid waardoor mensen sneller geneigd zijn om uw reclame te lezen en desgewenst te handelen.

2. Social Influencers

Social influencers kunnen een waardevolle toevoeging zijn voor uw marketingstrategie om, onder andere, uw naamsbekendheid te vergroten. Social influencers, zoals bloggers en vloggers, kunnen online veel aanhang hebben gecreëerd, wat zeer aantrekkelijk kan zijn voor u om gebruik van te maken, mits het de juiste doelgroep is. Influencers hebben vaak al een vertrouwensband met volgers opgebouwd omdat zij hen op een persoonlijke manier aanspreken. De influencers worden vaak als expert gezien, wat de aanname bereidheid vergroot en uw product wordt op deze wijze in het goede daglicht gezet.

3. Spaarprogramma

U kunt ook voor een nieuw soort spaarprogramma kiezen. JustProfit4All heeft bijvoorbeeld gekozen dat klanten per aankoop een spaarpunt krijgen, waarvan voor elk spaarpunt 25% naar een goed doel gaat. Ook krijgen de klanten dan direct een online profiel waarop zij kunnen zien hoeveel zij al hebben gespaard en heeft u een goed overzicht over waar de interesses liggen zodat u uw reclame hierop kunt afstemmen.

4. Geuren

Wat tegenwoordig ook kan, is het geven van een geur aan uw postpakket. TNT heeft deze reclametechniek bedacht en deze zou zeer efficient moeten uitpakken, want mensen koppelen een geur aan een merk. Deze geur komt in principe vrij nadat het pakket is aangeraakt en valt daarom ook meer op. Naast kleuren, kunnen ook geuren herinneringen aan reclamecampagnes stimuleren en het gebruik van de campagne optimaliseren. Deze techniek is echter nog wel erg nieuw en moet nog verder ontwikkeld worden, maar houd deze techniek vooral in uw achterhoofd!

5. On-the-sportvertising

Tegenwoordig bestaan er adblockers waardoor mensen zich weren voor reclameboodschappen waar zij niks aan hebben. Telecombedrijf Telfort heeft hiervoor een alternatief bedacht, namelijk on-the-sportvertising. Dit zijn online en offline berichten, die op een specifieke plek en op een specifiek moment worden gedeeld met een specifieke doelgroep groep mensen. De inhoud van de boodschap is altijd een relevante tip, waar de persoon in kwestie op het moment zelf ook echt iets aan heeft. Dus in plaats van kijken naar het bereik van uw bericht, wordt er juist gekekeken naar de relevantie van het bericht voor de groep ontvangers.

Naast zichtbaar zijn met advertenties, is het voor uw bedrijf ook belangrijk om goed vindbaar te zijn voor zowel bestaande als potentiële klanten. Zorg dat uw bedrijf optimaal vindbaar is met een Places bedrijfsvermelding. Hoe meer gegevens, hoe groter de kans dat een (potentiële) klant contact met u opneemt. U kunt uw bedrijfsvermelding helemaal gratis aanmaken.

Reacties



Even geduld alstublieft...