Menu

On-the-spotvertising: dé nieuwe adverteertruc?

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Online Marketing

On-the-spotvertising: dé nieuwe adverteertruc?

On-the-spotvertising: dé nieuwe adverteertruc?

Hoe beoordeelt u als ondernemer het succes van uw advertenties? De focus ligt bij veel ondernemers op het bereik van de advertenties. Zij zetten bijvoorbeeld in op oplage, vertoningsscores of luistercijfers, waardoor veel klanten worden bereikt. Maar is bereik wel de goede manier om het succes van een advertentie of reclameboodschap te meten? Places.nl vertelt u hier meer over in deze blog.

Relevantie

U kunt een boodschap zo vaak als u wilt tonen, maar als deze niet relevant is voor de ontvangers zal deze niet binnenkomen. Mensen herinneren zich de boodschap misschien nog eens bij een actualiteit, maar dat is het dan ook. Het kost u als ondernemer al gauw veel geld om (veel) mensen binnen een bepaalde regio te bereiken met advertenties. Hierbij bereikt u dan wel veel mensen, maar ook een groot deel zal bestaan uit niet-geïnteresseerden.

On-the-spotvertising

Mensen proberen zich massaal te weren voor reclameboodschappen waar zij niets aan hebben, bijvoorbeeld met adblockers. Telecombedrijf Telfort kwam dan ook met een alternatief voor massale reclameboodschappen: on-the-spotvertising. On-the-spotvertising zijn online en offline berichten, die op een specifieke plek en op een specifiek moment gedeeld worden met een specifieke - soms kleine - groep mensen. Bij on-the-spotvertising is de inhoud van de boodschap altijd een relevante tip, waar een ontvanger op dat moment iets aan heeft. Voor het succes van de reclameboodschap wordt gekeken naar de relevantie van de boodschap voor de specifieke groep ontvangers, in plaats van naar het bereik.

Acties

Telfort trapte on-the-spotvertising af met een opvallende actie op de Waddenzee. Vakantiegangers die met de veerboot naar Terschelling vertrokken voor het Pinksterweekend, kregen met behulp van een langsvarend vissersschip met spandoek de tip om de Wadsapp Terschelling-app te downloaden, een app van de VVV met diverse tips voor een verblijf op Terschelling. Andere voorbeelden van on-the-spotvertising zijn Nederlandstalige berichten op buitenlandse luchthavens met de attentie om dataroaming uit te zetten voor de buitenlandse vakantiebestemming, of de tip op nieuws- en sportwebsites om schermhelderheid te verminderen omdat je dan lekkerder slaapt. Zo hangen er ook TV-schermen in een aantal bussen in regio Rotterdam en Noord-Holland, waarmee reizigers de tip krijgen het Wifi netwerk van de bus te gebruiken.

Vindbaarheid

De mogelijkheden met on-the-spotvertising zijn eindeloos en u kunt hier als onderneming uw voordeel mee doen. Naast zichtbaar zijn met advertenties, is het voor uw bedrijf ook belangrijk om goed vindbaar te zijn voor uw (potentiële) klanten. Zorg dat uw bedrijf optimaal vindbaar is met een Places bedrijfsvermelding. Hoe meer gegevens, hoe groter de kans dat een (potentiële) klant contact met u opneemt. U kunt een bedrijfsvermelding helemaal gratis aanmaken. Ook adverteert u gemakkelijk met enkele zoekwoorden en plaatsen en komt u zo boven uw concurrenten te staan!

Wilt u meer weten? Neem dan contact op met Places op het telefoonnummer 024 – 3555 299. Wij helpen u graag verder!

Reacties



Even geduld alstublieft...