Menu

Waarom webcare via Twitter voor uw bedrijf van belang is



Waarom webcare via Twitter voor uw bedrijf van belang is

Webcare is in opkomst en niet zo'n beetje ook. Door sociale media zoals Twitter was de mogelijkheid voor consumenten om bedrijven snel te bereiken nog nooit zo groot. Bedrijven worden overspoeld met vragen, opmerking of klachten en willen hun klanten natuurlijk tevreden stellen. De moeilijkheid aan webcare is echter dat iedereen kan mee kan kijken, niet alleen bij het ontvangen van positieve, maar ook bij het ontvangen van negatieve reacties van consumenten. Placesvertelt u in deze blog hoe u het beste om kunt gaan met webcare op Twitter en waarom deze vorm van communicatie vandaag de dag zo belangrijk is.

Wat is webcare eigenlijk?

Webcare is een beleid dat u als ondernemer kunt nastreven, om snel en duidelijk te reageren op berichten van consumenten via sociale media. Naast deze klantenservicedoelen wordt webcare ook gebruikt voor pr-doeleinden en marketingdoeleinden om producten en diensten te promoten. Het medium Twitter is voor alle vormen van webcare erg populair, omdat er snel gereageerd kan worden. Daarnaast kan goede webcare ook zorgen voor een verbetering van uw bedrijfsimago.

Webcare als klantenservicedoel

Places heeft al eerder geschreven over de waarde van het genereren van interactie op social media. Ook bij webcare komt dit erg goed naar voren. Consumenten geven niet alleen positieve, maar ook negatieve reacties. Het beste is om wanneer mogelijk te reageren en alle berichten van consumenten op een serieuze, maar nette manier te beantwoorden. Ook wanneer er vanaf de kant van uw bedrijf een foutje is gemaakt is, is het geen schande dit toe te geven en de consument verder te helpen. Blijf eerlijk, dit geeft de consument het gevoel dat hij of zij serieus genomen wordt, waardoor uw bedrijf betrouwbaar overkomt.

Wacht niet te lang met actie ondernemen

Daarnaast is ook snelheid is van belang. Consumenten houden er over het algemeen niet van om lang te wachten op antwoord. Ze kunnen dan het idee krijgen dat u hen niet belangrijk vindt. Probeer daarom altijd zo snel mogelijk te reageren of aan te geven dat er op een later moment naar de opmerking of vraag gekeken zal worden. Een klein nadeel van Twitter is dat uw antwoord maar 140 kan bevatten. Is het antwoord van uw bedrijf te lang? Dan kunt u gelukkig nog antwoorden via een privébericht.Positieve reacties mogen ook niet onbeantwoord blijven. Door hier kort op te antwoorden maakt u de tevreden consument nog eens duidelijk dat uw bedrijf betrokken is, wat het waarschijnlijker maakt dat hij of zij nog eens terugkomt.

Vermeld uw Twitterprofiel op Places.nl en trek meer volgers

Webcare bevordert de tevredenheid van consumenten, wanneer hun berichten serieus worden genomen en worden beantwoord. Nog geen webcare? Denk eens na over een twitteraccount voor uw bedrijf en help uw klanten razendsnel! Heeft u uw Twitterprofiel aangemaakt, vergeet deze dan niet te promoten. Places biedt u de mogelijkheid om uw social media links te tonen aan bezoekers, ook bij een gratis vermelding. Wilt u meer informatie over Places en de services die wij bieden? Neem dan gerust vrijblijvend contact op met onze servicedesk via 024-3555 299. Wij helpen u graag!


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek