Menu

5 Website don'ts: voorkom conversiekillers



5 Website don'ts: voorkom conversiekillers

Als ondernemer wilt u zoveel mogelijk bezoekers naar uw website trekken en een zo hoog mogelijke websiteconversie behalen. Websiteconversie gaat over het behalen van een vooraf bepaald doel: de bezoeker doet wat u wilt dat de bezoeker doet. Voorbeelden hiervan zijn een offerte-aanvraag voor uw dienst, de inschrijving voor de nieuwsbrief, het downloaden van een brochure of de aankoop van uw product. Het is daarbij belangrijk om aandacht te besteden aan een aantal conversiekillers. Places.nl vertelt u meer over conversiekillers in deze blog.

1. Onoverzichtelijke homepage

De homepage is de eerste pagina die uw websitebezoeker ziet van uw website. Een overzichtelijke en duidelijk homepage is dus erg belangrijk. Een overzichtelijke homepage geeft in een oogopslag weer wat uw onderneming te bieden heeft, maakt het de websitebezoeker makkelijk om snel en succesvol de weg naar het doel af te leggen en bevat een duidelijke call-to-action.

2. Slechte zoekfunctie

Op veel websites converteren zoekers twee tot drie keer beter dan niet-zoekers. Een goede zoekfunctie is dus erg relevant voor uw website. Plaats de zoekfunctie daarom op een opvallende plaats op de website en waar bezoekers deze verwachten. Bijvoorbeeld rechts bovenin of in het midden bovenaan. Daarnaast kunt u de zoekfunctie zelf laten aanvullen wanneer een bepaalde zoekopdracht vaak wordt uitgevoerd, dit verbetert de zoekfunctie.

3. Slechte informatie over leveringskosten, -termijn en retourneren

Richt het conversiedoel van uw website zich op de verkoop van uw product? Dan is informatie over de leveringskosten, leveringstermijn en retourneren een vereiste. De vragen die potentiële kopers zichzelf stellen voorafgaand aan een aankoop gaan over deze informatie. Zorg er dan ook voor dat deze informatie op uw website vermeld staat op relevante webpagina's. Bijvoorbeeld op de pagina waar uw producten gepresenteerd worden of tussen de lijst met veel gestelde vragen.

4. Verplichte accountregistratie

Websitebezoekers die de intentie hebben om uw product aan te schaffen via uw website hebben niet direct de interesse om een relatie met uw onderneming aan te gaan. Laat uw websitebezoekers daarom niet verplicht een account aanmaken voor een aankoop. Dit kan er namelijk toe leiden dat de potentiële koper afziet van de aankoop. Wilt u toch graag klantgegevens verzamelen? Biedt dan de mogelijkheid om een account aan te maken nadat de verkoop is afgerond, bijvoorbeeld op de bedankpagina. Maak het aanmaken van een account na de aankoop aantrekkelijk door bijvoorbeeld 10% korting te bieden op de volgende aankoop.

5. Eenrichtingsverkeer

Ontneem uw websitebezoekers niet de kans om contact met u op te nemen. Zorg er dus voor dat er interactie plaats kan vinden op uw website. Op die manier heeft de klant het gevoel dat er naar ze geluisterd wordt, en dat u de mening van de klant serieus neemt. Plaats dus een contactformulier of een pagina waar suggesties en tips achtergelaten kunnen worden. Plaatst u regelmatig blogs of nieuws op uw website? Geef uw klanten ook de mogelijkheid om daar op te reageren.

Websiteconversie realiseren? Maak uw website vindbaar via Places.nl

Om websiteconversie te realiseren is het belangrijk om de online vindbaarheid van uw website te vergroten. Places.nl biedt u als ondernemer de mogelijkheid om uw website online zichtbaar te maken door middel van een uitgebreide bedrijfsvermelding. Uw website wordt dan samen met uw bedrijfsgegevens zichtbaar op Telefoonboek.nl. Ook via mobiel en tablet!

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden? Neem dan vrijblijvend contact op met onze servicedesk via 024-3555299.Wij helpen u graag!


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek