Deze informatie is in tijden van corona cruciaal op de website van je bedrijf



Deze informatie is in tijden van corona cruciaal op de website van je bedrijf

Het zijn geen normale tijden voor ondernemers. Ook voor de klant is de situatie onzeker, gaat er nu iets veranderen bij mijn afspraak of bestelling of blijven bedrijven juist op dezelfde manier te werk gaan? Als ondernemer krijg je hier waarschijnlijk veel vragen over. Om dit te beperken en klanten goed op de hoogte te houden, is het een goed idee belangrijke informatie op je website actueel te houden. In dit artikel vind je enkele tips.

Pas de FAQ op je website aan

De meeste bedrijven hebben wel een Frequently Asked Questions pagina op hun website. Als jij dit ook hebt, is het een goed idee om hier meteen vragen tussen te zetten die in klanten op zouden kunnen komen in verband met het coronavirus. Voorbeelden van deze vragen zijn: 'Zijn jullie nog wel op normale tijden open?', 'Gaat mijn afspraak nog wel door?' en 'Komt mijn bestelling nog wel op tijd?'. Verplaats je in de klant en geef duidelijke antwoorden op alle vragen. Zo zorg je ervoor dat de situatie duidelijk is voor klanten en krijg je waarschijnlijk minder vragen via mail of telefoon. Op deze manier houd je ook nog eens tijd over voor andere zaken.

Houd openingstijden actueel

Zoals al genoemd is in een vorig artikel van Places.nl zijn openingstijden nu enorm van belang. Klanten gaan het liefst zo min mogelijk de deur uit. Zorg er dus voor dat de openingstijden op je website, maar ook op andere platformen zoals Facebook en Google, actueel zijn.

Verander de landingspagina

Je kan er ook voor kiezen om de landingspagina van je website aan te passen. Ook hierbij geldt dat je aangepaste diensten of openingstijden meteen kan vermelden voor extra duidelijkheid. Misschien heeft je bedrijf wel speciale acties en advertenties in verband met corona, zoals gratis online lessen, dat kan je hier natuurlijk ook goed plaatsen. Vind je het niet nodig om je landingspagina aan te passen? Dan kan je er ook voor kiezen een pop-up in beeld te laten komen. Op dit moment maken veel online kledingwinkels hier gebruik van om te laten weten dat bestellingen doorgaan zoals klanten gewend zijn.

Laat je helpen door Places.nl

Geen tijd of kennis om al deze aanpassingen door te voeren of heb je nog geen website? Laat je dan helpen door Places.nl. Zo kan je bijvoorbeeld een website laten maken en word je geholpen bij het verbeteren van de online vindbaarheid op 10+ online kanalen.

Foto: Canva


Delen:



Reacties

Zoeken
Zoek