Menu

Kappers uitstekend bereikbaar



Kappers uitstekend bereikbaar

Niet alle kappers werken op afspraak, maar in de overige gevallen kan een simpel belletje een hoge wachttijd op een fris nieuw kapsel schelen. Hoewel reserveringen en het maken van afspraken in diverse branches al voor een groot deel online gaan, hanteert men bij een kappersafspraak toch vaak nog de telefoon als eerste contactmiddel. Maar hoe goed nemen kapsalons hun telefoon op? Is de telefonische bereikbaarheid piekfijn geregel of staan kappers ook figuurlijk gezien met de handen in het haar? Telefoonboek kamde haar database uit en onderzocht de bereikbaarheid van Nederlandse kapsalons.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 24.515 telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'Kapper'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 1036 van de 24.515 bedrijven het geval, hetgeen neerkomt op 4,6% van de gevallen. Dat betekent dat 95,4% van de onderzochte kappers weinig tot geen klachten krijgen over de telefonische bereikbaarheid.

Weinig uitschieters

Onder de 1036 gevallen die meer dan drie keer niet bereikbaar waren vallen bovendien weinig hoge uitschieters: slecht zeven kapperszaken kregen meer dan 30 klachten over hun telefonische bereikbaarheid. Het bedrijf met de meeste klachten is kapperszaak Dana uit Huizen: hier werden 72 mislukte belpogingen geregistreerd. De Vlinder haarmode uit Amsterdam kreeg 54 klachten over de bereikbaarheid.

Provincie

Wanneer de cijfers worden afgezet tegen het aantal gevestigde bedrijven per provincie, valt of dat kappers in Flevoland de minste klachten krijgen: slechts 3,1% van de kapsalons in de Flevopolder misten meer dan drie telefoontjes. De relatief slechtst bereikbare kapperszaken staan in Drenthe en Limburg: hier nam 5,4% de telefoon niet op tijd op.

Geknipt

"Goed om te horen dat kappers hun telefonische bereikbaarheid zo serieus nemen" vertelt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice. "Aan de ene kant logisch, aangezien de meeste afspraken nog steeds per telefoon worden gemaakt en een gemist belletje kan leiden tot het mislopen van klandizie. Aan de andere kant zijn kappers vooral met het knippen van hun klanten bezig, waardoor de niet altijd evenveel de tijd hebben de telefoon te bemannen. Mocht het dan even niet schikken, dan is een antwoordservice geknipt voor de oplossing van dit probleem."

Percentage slecht bereikbaar per provincie

Drenthe 5,4%

Limburg 5,4%

Zeeland 5,3%

Zuid-Holland 5,3%

Overijssel 5,0%

Gelderland 4,9%

Utrecht 4,4%

Noord-Holland 4,3%

Friesland 3,9%

Groningen 3,9%

Noord-Brabant 3,8%

Flevoland 3,1%


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek