Menu

Column: Moet u als ondernemer altijd bereikbaar zijn?

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Telefoonservice

Column: Moet u als ondernemer altijd bereikbaar zijn?

Column: Column: Moet u als ondernemer altijd bereikbaar zijn?

Als ondernemer van een klein bedrijf of als zelfstandig ondernemer, loop je gedurende je carrière tegen verschillende zaken aan. Op het ene moment ben je verdiept in administratieve werkzaamheden en op het andere moment heb je tien gemiste oproepen. Een bekend probleem; het is voor veel ondernemers namelijk lastig om altijd telefonisch bereikbaar te zijn. Als je op bezoek bent bij een klant of in een belangrijke vergadering zit is het soms niet mogelijk om de telefoon te beantwoorden. Desondanks wil je het liefst dat elk inkomend telefoontje goed afgehandeld wordt. Elk telefoontje kan namelijk een potentiële klant zijn. En door een telefoontje niet te beantwoorden kun je een belangrijke opdracht mislopen. Of je nou een klusser, horecaondernemer of makelaar bent, voor elke ondernemer is telefonische bereikbaarheid van belang.

Uit de IMK-Index van het Instituut voor Midden- en Kleinbedrijf (IMK) blijkt dat ondanks de economische groei, steeds meer zelfstandig ondernemers in geldnood zitten. Vooral in branches waar sprake is van marktverzadiging en veel nieuwe partijen zijn toegetreden, zoals bij rijscholen, taxidiensten, personal trainers en horecaondernemers. Ondernemers met geldnood trekken vaak te laat aan de bel waardoor een faillissement niet te vermijden is. De groei aan geldnood bij zelfstandig ondernemers laat zien dat zelfs wanneer de economie groeit, het belangrijk is om scherp te blijven. Hoewel telefonische bereikbaarheid in eerste instantie niet het belangrijkst lijkt, is dit het wel als je succesvol wilt zijn. Want als succesvolle ondernemer wil je overal bovenop zitten en wil je geen enkel telefoontje missen, zelfs als het een vervelende concurrent is.

Die vervelende concurrent of die irritante verkoper, kosten veel van je kostbare tijd. Als het niet haalbaar is om al deze telefoontjes te beantwoorden kan een externe dienst hulp bieden door een voorselectie te maken van alle inkomende telefoontjes. Places Antwoordservice staat klaar voor ondernemers die zelf geen tijd hebben om de telefoon te beantwoorden. Ondernemers kunnen een persoonlijk belscript opstellen waardoor het lijkt alsof de ondernemer zelf de telefoon opneemt. Na elk gesprek wordt de belangrijkste informatie doorgestuurd en hoeft de ondernemer nooit meer iets te missen.

Wilt u vrijblijvend advies over telefonische bereikbaarheid? Bel: 024 3506 953

Wij nodigen u uit om te reageren op deze column middels een reactie.

Reacties



Even geduld alstublieft...