Menu

Advocaten lastig bereikbaar voor cliënten



Advocaten lastig bereikbaar voor cliënten

In contact komen met een advocaat is niet altijd even makkelijk. Maar liefst 70,5% is telefonisch onbereikbaar. Dit blijkt uit een onderzoek van Telefoonboek.nl naar de telefonische bereikbaarheid van advocatenkantoren.

Cliëntenbeoordelingen

Op Telefoonboek.nl staan alle advocatenkantoren vermeld. Cliënten kunnen hier aangeven of ze de betreffende kantoren telefonisch hebben kunnen bereiken. Bij maar liefst 70,5% is aangegeven dat een bepaald advocatenkantoor één of meerdere keren telefonisch niet bereikbaar is geweest.

"Het is voor te stellen dat dit percentage zo hoog is", aldus Joost Nijensteen, Business Manager van Telefoonboek.nl. "Neem bijvoorbeeld de zelfstandige advocaten. Zij kunnen niet tegelijk een cliënt helpen en de telefoon beantwoorden. Hierdoor is een oproep zo gemist."

Overstap naar concurrent

Telefonische onbereikbaarheid blijft niet zonder directe gevolgen. Joost: "Uit ander onderzoek blijkt o.a. dat één op de vier bij geen gehoor direct overstapt naar een concurrent. Hierdoor lopen de advocatenkantoren een aardig aantal potentiële cliënten mis. Men gaat zo naar de concurrent."

Advocaten zijn telefonisch niet altijd bereikbaar. Dit kan cruciaal zijn voor hun omzet.Joost Nijensteen, Business Manager
Over TelefoonboekMet 6,6 miljoen bezoekers per maand is Telefoonboek een van de grootste websites van Nederland met bedrijfsinformatie. Het netwerk van Telefoonboek bestaat uit Telefoonboek.nl, Openingstijden.com en diverse applicaties, en bevat gegevens van ruim 1,3 miljoen Nederlandse bedrijven. Ondernemers kunnen zelf hun bedrijfsgegevens aanpassen en aanvullen en hiermee hun lokale vindbaarheid vergroten. In de periode mei tot en met december 2012 hebben ruim 19.000 bedrijven hun gegevens ingevuld of aangepast. Telefoonboek is opgericht in 2004 en bestaat uit ongeveer 20 medewerkers.

Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek