Menu

Zakelijk twitteren? Zo schrijft u de perfecte 'tweet'



Zakelijk twitteren? Zo schrijft u de perfecte 'tweet'

In onze blogs op Places.nl heeft u al veel kunnen lezen over hoe u een succesvolle ondernemerkunt zijn op Facebook. De kracht van het sociale medium Twitter wordt wel eens onderschat, maar kan door goed geschreven 'tweets' zeker een meerwaarde zijn voor de reputatie en klantenbetrokkenheid van uw onderneming. Vandaag leest u hoe u de perfecte tweet schrijft.

Wat u moet weten over 'tweets'

Een tweet is een bericht van maximaal 140 tekens dat gepost kan worden via Twitter. Degenen die uw onderneming op Twitter volgen kunnen dit bericht lezen, reageren op uw bericht of uw bericht 'retweeten'. Dit zorgt ervoor uw tweet ook op hun tijdlijn verschijnt en daardoor een groter publiek bereikt. Tekens die u vaak zult zien op Twitter zijn:

  • @ - hiermee kunt u andere twitteraars 'taggen', zodat zij direct een melding ontvangen wanneer u uw tweet plaatst.
  • # - Op Twitter kan gezocht worden op onderwerp. Door het plaatsen van een 'hashtag', met daarna het betreffende woord gelijk daarachter, zorgt u ervoor dat uw tweet ook voor niet-volgers vindbaar is, omdat deze zichtbaar wordt bij het zoeken naar het betreffende onderwerp.

Daarnaast kunnen volgers op de door u geposte tweet reageren. Het zo snel mogelijk reageren op de tweets van uw volgers zorgt er voor dat uw onderneming als betrokken en klantvriendelijk overkomt.

Uw 'tweets'gaan viral!

Het is natuurlijk de bedoeling dat uw tweets viralgaan en zo veel mogelijk twitteraars bereiken. De volgende puntjes helpen u bij het schrijven van de perfecte tweet: Inhoud Tweets bevatten korte teksten. Het is daarom van belang om ervoor te zorgen dat de tekst pakkend is en aanzet tot het ondernemen van actie, een zogenaamde call-to-action. Hierbij kunt u denken aan het bezoeken van uw website of het bestellen van een nieuw of afgeprijsd product. Lengte Het schijnt dat tweets met met 130 tekens het meest worden aangeklikt. Maak uw tweet zeker niet langer, want tweets met meer dan 130 zijn een stuk minder populair. Een tweet tussen de 120 en 130 tekens is dus het meest veilig. Hierdoor blijft er witruimte over voor de eventuele retweet. Links Met een link in uw tweet naar bijvoorbeeld een pagina op uw website zorgt u ervoor dat twitteraars eerder in gelegenheid komen om daar ook even rond te neuzen. Uit onderzoek blijkt dat de url-verkorterbit.lyleidt tot de meeste retweets. Hierdoor wordt de link verkort tot maximaal 20 tekens, waardoor er meer ruimte overblijft voor tekst.

Retweet

Een retweet (RT) kunt u plaatsen door op de retweetknop te klikken of iemand te taggen en de oorspronkelijke tweet te kopiëren. Wanneer u de perfecte tweet heeft verstuurd kan het zomaar zijn dat deze wordt 'geretweet'. Volgers of ander twitteraars kopiëren uw tweet zodat deze ook onder hun eigen volgers wordt verspreid. Uw bereik groeit dus ook naarmate deze meer wordt geretweet. Heeft u een account op Places.nl en maakt u gebruik van Twitter? Toon dan de link naar uw twitteraccount in uw bedrijfsvermelding en bereik zo meer volgers! Voor meer informatie of vragen kunt u altijd bij ons terecht via info@places.nl of 024-3555299. Natuurlijk kunt u ons ook bereiken via onze Twitterpagina.


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek