Menu

Dit kan virtual reality voor uw onderneming betekenen



Dit kan virtual reality voor uw onderneming betekenen

Misschien heeft u al wel eens gehoord van virtual reality, een nieuwe trend in de technologie. Een nieuwe manier van entertainment en een interessante ontwikkeling om op in te spelen als ondernemer. Places.nl zocht uit wat virtual reality is en hoe het gebruikt kan worden in de ondernemerswereld.

Virtual reality

Bij virtual reality wordt er via een bril een omgeving nagebootst. Op deze manier ervaart de gebruiker dat wat de computer via de bril uitzendt. Dit verandert zowel het zicht als het gehoor van de gebruiker. Eerst werd virtual reality vooral gebruikt voor games, maar tegenwoordig zijn er veel meer mogelijkheden.

Virtual reality in uw bedrijf

Er is ook een mogelijkheid om virtual reality in uw bedrijf toe te passen. Zo kunt u bijvoorbeeld uw potentiële klanten uw product laten ervaren doordat zij deze kunnen bekijken via de bril. Uw klant kan met gebruik van virtual reality bijvoorbeeld een kledingstuk passen of alvast een rondje lopen over het strand van de reis die geboekt is. De mogelijkheden zijn eindeloos, alles wat in het echte leven mogelijk is kunt u de gebruiker laten ervaren.

Een voorbeeld: IKEA keuken app

In april heeft IKEA een app gelanceerd waarin de gebruiker kan rondlopen via virtual reality door de zelf samengestelde keuken. De klant van IKEA kan hier de keuken in werkelijke grootte bekijken. Hierdoor is er al direct een beeld van hoe de keuken er uiteindelijk uit gaat zien.

Voor- en nadelen van zakelijk gebruik

Voordat u virtual reality daadwerkelijk gaat inzetten voor uw onderneming is het natuurlijk belangrijk om de voor- en nadelen af te wegen. Het belangrijkste voordeel is dat het uw marketing nog persoonlijker maakt. Uw (potentiële) klant kan uw product echt beleven en de gehele omgeving kan afgestemd worden op de wensen van de klant. Dit klinkt dus ideaal, maar helaas zijn nog niet alle mensen in het bezit van een virtual reality bril. Daarom kunt u helaas niet uw gehele doelgroep hiermee bereiken. Op deze manier is het niet altijd zo dat de kosten opwegen tegen de uiteindelijke opbrengsten. Het is een idee om uit te zoeken in uw doelgroeponderzoek of uw doelgroep gebruik maakt van virtual reality. Houd bijvoorbeeld een enquête waarbij u vraagt naar de interesse hierin.

Zorg dat uw bedrijf goed vindbaar is

Natuurlijk kunt u ook op andere manieren uw doelgroep inspireren. Bijvoorbeeld door een mooie website of een pakkende advertentie op internet. Wist u dat u bij Places Adverteren gratis een bedrijfsvermelding op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com kunt instellen? Wij adviseren u vrijblijvend via 024 - 3555 299.


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek