Menu

In gesprek met... Skin-Xperience



In gesprek met... Skin-Xperience

Deze week ging Telefoonboek.nl in gesprek met Birgit Kruger van "Skin-Xperience". Birgit heeft zich als huidspecialist gespecialiseerd in huidverjonging en het behandelen van diverse huidproblemen die zijn gebaseerd op het zelf herstellend vermogen van de huid. Vandaag vertelt Birgit over het ontstaan van haar bedrijf en haar online vindbaarheid.

SkinXperience

Direct na haar opleiding is Birgit Kruger in 1980 gestart met haar eerste schoonheidssalon in Duitsland. Haar opleiding heeft zij succesvol afgerond op de meest vooraanstaande vakschool in Duitsland; De "Vakschool voor dermatologische cosmetiek Cristine Schrammek" in Essen (D).

Enkele jaren later, nadat ze haar man Fred in Nederland had ontmoet, verhuisde Birgit mee naar Nederland om daar, na de komst van hun kinderen, opnieuw met een schoonheidssalon als schoonheidsspecialist in Doesburg te starten en verder te gaan met haar vak als huidspecialist.

Opstartproces

"Op een bovenkamer heb ik lange tijd cliënten behandeld totdat er zich de mogelijkheid voordeed om op een andere locatie in Doesburg een nieuw huis te bouwen. Hierdoor kregen we de gelegenheid om gescheiden een praktijk aan te bouwen. Zodoende ontstond een meer professionele schoonheidssalon.", aldus Birgit. Een lang gekoesterde wens ging in vervulling.

Op deze nieuwe locatie focuste Skin-Xperience (toen nog Kosmetik-Studio Birgit Kruger) zich lange tijd op wellness-behandelingen, zoals massages en ontspannende gezichtsbehandelingen, totdat haar passie voor de huid haar dreef naar meer specialisme en diepgang.

"We zijn ons gaan specialeren in echte huidverbetering en huidverjonging. Ik was toe aan een nieuwe uitdaging. Ik heb een geweldige trouwe klantenkring. Mijn klanten en mijn man hebben mij in mijn plannen volledig gesteund. Dat doet dan erg goed en daar ben ik nog steeds ontzettend blij mee."

Om de nieuwe stap te kunnen maken heeft Birgit geïnvesteerd in nieuwe apparatuur en twee nieuwe website's, waarvan een èèn complete anti-aging webshop voor huidverjonging en gezondheid. Ook een langgekoesterde wens van haar.

Wat is het leukste aan het hebben van een eigen bedrijf?

"Ik heb een ontzettende passie voor mijn vak. Het geeft mij ontzettend veel voldoening wanneer ik mensen kan helpen de kwaliteit van de huid op een natuurlijke manier te verbeteren of ze te helpen met hun huidprobleem van welke aard dan ook. Dat maakt niet alleen de klant blij maar geeft ook mijzelf ook erg veel voldoening. Daar doe je het voor. Het is fijn alle tools in huis te hebben om de huid zowel vanaf de buitenkant als de binnenkant in topconditie te krijgen en te houden. Daarnaast heb de ontspannende huidverbeterende gezichtsbehandelingen nog steeds hoog in het vaandel staan. Dit is nog steeds erg leuk om te doen."

Online vindbaarheid

Cliënten bleken erg enthousiast en tevreden te zijn over de producten van Skin-Xperience. Klanten wilden deze graag ook zelf bestellen. Om deze service te bieden, heeft Skin-Xperience een webshop met huidverbeterende producten gelanceerd waarbij alle aanwezige producten vanuit de professionele insteek zorgvuldig door Skin-Xperience zijn geselecteerd.

"Om de kwaliteit van de huid te verbeteren is er soms meer nodig dan een crème. Ook voeding voor de huid, zoals essentiële vitaminen en mineralen spelen een belangrijke rol bij het in stand krijgen (en houden) van een mooie gezonde huid. Er is een duidelijke markt voor werkzame producten zonder overbodige of schadelijke ingrediënten en daar willen wij de mensen graag kennis mee laten maken. Verbeterjehuidnu.nl maakt dit mogelijk", aldus Birgit.

Met beide websites proberen zij zo hoog mogelijk in de Google ranking te komen. Door SEO optimalisatie proberen we de vindbaarheid te vergroten. "Het is best lastig om bij te blijven als het gaat om internet. Er is ook vrij veel kennis voor nodig. Een cursus is dan welkom en daar hebben we veel aan gehad"

Uitgebreide bedrijfsvermelding op Telefoonboek.nl

In de cursus werd genoemd dat de "vindbaarheid" ook op een simpele manier te vergroten is, door je bijvoorbeeld aan te melden bij Places.

"Wij willen er gewoon voor de klant zijn, dus de klant moet ons kunnen vinden. Daarnaast onderstreept het ook onze kwaliteit. Het geeft vertrouwen. Alles moet in overeenstemming zijn en daarbij is het noodzakelijk dat klanten weten wat we doen en ons kunnen vinden."

Birgit en Fred hebben goed nagedacht over de pakketten bij Places en uiteindelijk voor een Places Pro pakket gekozen. Voornamelijk vanwege de vele zoekwoorden en plaatsen, zodat SkinXperience voor iedere bezoeker vindbaar is. "Onze concurrenten staan natuurlijk ook niet stil. Wij hebben kwaliteit en willen dit ook uitstralen. Daarom hebben we bewust voor dit pakket met veel zoekwoorden en zoekplaatsen gekozen."

"Adverteren via Google kost veel geld, maar als je op deze eenvoudige wijze jezelf toch voordelig naar boven kunt laten komen, dan is dat natuurlijk ook een groot bijkomend voordeel. Daarnaast zijn wij erg tevreden over het contact met Telefoonboek, zij begeleiden je ook in het selecteren van zoekwoorden."

Heeft u nog een tip voor collega-ondernemers?

"Stel goed vast: Wat wil ik, wat heb ik te bieden en waar ben ik goed in? Het concept moet kloppen en daar moet je goed aan vasthouden. Laat je niet teveel laten afleiden door andere zaken. Natuurlijk is er de verleiding om snel meer te doen maar de ervaring leert dat je de zaken eerst beter goed kunt uitwerken. Zo blijft de kwaliteit gehandhaafd. Bijsturen kan altijd."

Birgit benadrukt daarnaast dat aandacht voor de klant erg belangrijk is. Commercieel belang is daarmee onderschikt. "Een klant komt bij je omdat hij/zij vertrouwen in jou heeft anders komt hij/zij niet. Dat moet je koesteren. Vertrouwen en aandacht geven. Zeg wat je kunt en leg uit wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn zodat de klant weet welk resultaat hij/zij kan verwachten. Bij SkinXperience staat dit veruit bovenaan de lijst. Zolang je met passie werkt komt alles goed."

Heeft u ook een uitgebreide bedrijfsvermelding en wilt u ook geïnterviewd worden voor "In gesprek met…? Meld u dan nu aan via info@places.nl!


Delen:



Reacties