Autobedrijven ontvangen veel positieve beoordelingen



Autobedrijven ontvangen veel positieve beoordelingen

De autobranche innoveert continu. Van de prachtige oude kevertjes tot de snelle elektrische auto's van vandaag de dag. Autobedrijven moeten de technologie maar bijbenen en krijgen veel op hun bord geschoven. Werken ze wel duurzaam genoeg en hoe zit het met de duurzame bedrijfsvoering? Places.nl zocht uit waar autobedrijven op beoordeeld worden door klanten door naar de reviews te kijken op Telefoonboek.nl.

Gemiddelde van Nederland

Op Telefoonboek.nl staan 31.947 autobedrijven geregistreerd. Over het algemeen scoren de meeste autobedrijven die reviews hebben gekregen op Telefoonboek.nl bijzonder hoog. Hierdoor komt het gemiddelde van al die autobedrijven neer op een 7,1. Het is belangrijk om in acht te houden dat niet alle autobedrijven die geregistreerd staan op Telefoonboek.nl een review hebben gekregen van klanten.

De meeste autobedrijven bevinden zich in het mooie Rotterdam. Daar zitten maar liefst 712 autobedrijven gevestigd. De stad wordt snel gevolgd door Den Haag, waar 665 autobedrijven hun plekje hebben gevonden. De derde stad waar ontzettend veel autobedrijven zitten, is onze prachtige hoofdstad: Amsterdam. Hier zitten een stuk minder autobedrijven dan in de eerste twee steden, maar het zijn er nog altijd veel. In Amsterdam zitten 542 autobedrijven. De gemiddelde scores die autobedrijven in de drie grote steden krijgen van de reviewers zijn:

  • Rotterdam: 7,1 op basis van 225 gereviewde autobedrijven;
  • Den Haag: 6,9 op basis van 212 gereviewde autobedrijven;
  • Amsterdam: 7,0 op basis van 188 gereviewde autobedrijven.

De drie grootste autosteden zitten zo te zien mooi rond het gemiddelde van het land.

De drie best beoordeelde autobedrijven

Het best beoordeelde autobedrijf van Nederland bevindt zich in de stad waar ook de meeste autobedrijven zitten. Het is knap om in een stad met zo ontzettend veel concurrentie er met kop en schouders bovenuit te steken. Op nummer één staat Autobedrijf Willemsbrug B.V.. Op plek twee staat Tom Joosten uit Nuenen. Dit bedrijf scoort geen perfecte 10, maar door het hoge aantal reviews staat hij toch op nummer twee. De derde plek wordt ingenomen door Autobedrijf Jeroen Postma B.V.. Hij scoort op basis van iets minder reviews net een hoger cijfer dan de nummer twee van het lijstje.

  1. Autobedrijf Willemsbrug B.V. uit Rotterdam met 947 reviews gemiddeld een 10;10 op basis van 947 reviews
  2. Tom Joosten uit Nuenen met 278 reviews gemiddeld een 9,5;
  3. Autobedrijf Jeroen Postma B.V. uit Alkmaar met 74 reviews gemiddeld een 9,6.

Autobedrijf Jeroen Postma B.V.

De cijfers die klanten het autobedrijf geven op andere reviewsites komen erg overeen met wat de klanten hebben gezegd op Telefoonboek.nl. Op de website Opiness geven 59 klanten Jeroen Postma een 10. Zowel op Facebook als op Google krijgt het bedrijf een 4,9 van de vijf sterren. Die 4,9 is op basis van 223 Google-reviews en 9 Facebook stemmen. Klanten vertellen dat ze bij Autobedrijf Jeroen Postma een service hebben gekregen die de meeste bedrijven nu niet meer bieden. Die persoonlijke service houdt vooral in dat het bedrijf zijn klanten goed op de hoogte houdt van de vorderingen. Dit gebeurt via foto's en berichten op WhatsApp.

Tom Joosten

De Google-reviews van Tom Joosten komen neer op een gemiddelde van 4,7 sterren op basis van 41 reviews. Dit is hetzelfde cijfer wat de reviews op Telefoonboek.nl al hadden laten zien. De klanten vinden hier vooral de netheid en gastvrijheid erg belangrijk. De website is volgens klanten enorm overzichtelijk en waarheidsgetrouw.

Autobedrijf Willemsbrug B.V

Op Facebook en Google scoort dit autobedrijf iets lager dan de klanten van Telefoonboek.nl zeggen. Op Facebook krijgt Willemsbrug B.V. 4,6 sterren van vijf tevreden klanten en op Google scoort het bedrijf 4,5 sterren op basis van 69 reviews.

Wat opvalt is dat dit bedrijf goed aan review management doet. Op bijna alle reviews bij Google reageert de eigenaar begripvol, ook bij de minder goede reviews. Klanten vinden het vooral fijn dat de werknemers gespecialiseerd en gediplomeerd zijn. Het enige punt waar het bedrijf nog op kan verbeteren, is de telefonische bereikbaarheid. Volgens de reviews op Telefoonboek.nl is dit bedrijf maar 67% van de tijd goed bereikbaar.

Tips voor autobedrijven

Het valt op dat klanten naast op deskundigheid erg letten op persoonlijke service en goede diploma's. Het is dus van belang dat autobedrijven een beetje extra op hun service gaan letten. Een klein gebaar komt al ver bij klanttevredenheid. Probeer dus de klanten iets vriendelijker te benaderen of stuur updates over hoe het ervoor staat met het repareren van auto's. Ook is het belangrijk om goed telefonisch bereikbaar te zijn. Dit zorgt er namelijk voor dat klanten zich gehoord voelen en niet overstappen naar concurrenten die misschien beter bereikbaar zijn.

Wanneer jij ook graag wilt weten wat klanten van je bedrijf vinden, kan je je inschrijven bij Telefoonboek.nl. Hier kunnen klanten hun review en/of rating achterlaten zodat jij in één oogopslag kan zien wat je zou kunnen verbeteren en wat je al goed doet.

Foto: Canva


Delen:



Reacties

Zoeken
Zoek