Places logo
Menu

Woonwinkels met een 6,8 als ruim voldoende beoordeeld

Woonwinkels met een 6,8 als ruim voldoende beoordeeld

Uit onderzoek van Telefoonboek.nl blijkt dat woonwinkels door klanten worden beoordeeld met een gemiddelde van 6,8. Bij woonwinkels is vaak een groot assortiment aan grote meubelen te koop. Veel mensen houden hierbij van duidelijke afspraken, snelle levering en goed advies. Maar wordt dit dan ook nageleefd? Telefoonboek.nl analyseerde de meest voorkomende klachten en complimenten volgens klanten.

Beoordelingen op Telefoonboek.nl

Telefoonboek.nl biedt informatie over bedrijven in verschillende branches. Over deze bedrijven kunnen beoordelingen achtergelaten worden. Een voordeel hiervan is de mogelijkheid voor bedrijven om iets aan te passen in de bedrijfsvoering op basis van de beoordeling, of eventueel een klacht recht te zetten bij een klant. Woonwinkels die geregistreerd staan bij Telefoonboek hebben in totaal 484 reviews ontvangen en het gemiddelde cijfer van deze beoordelingen is een 6,8.

Positieve reviews over woonwinkels

Van de 484 reviews was 61% positief over haar winkelervaring. Er werd vaak genoemd (59 keer) dat klanten positief waren over de geleverde service. Veel klanten noemen dat zij meerdere keren terug zijn geweest naar de betreffende woonwinkel. Ook wordt vaak genoemd dat de service omtrent het leveren van een dienst erg goed was. Na de service bleek het belangrijk dat een winkelinrichting en zijn producten mooi waren (53 keer genoemd). "Mooie artikelen", "mooie gordijnen" en "prachtige winkel" zijn opmerkingen die vaak voorbij komen. Opvolgend werden er vooral (52 keer) algemene opmerkingen gemaakt. "Super winkel", "Top!" en "Tevreden klant!" zijn voorbeelden hiervan. Het valt op dat 87,8% van de voldoendes hoger zijn dan een 8.

Top drie meest voorkomende complimenten

  1. Goede service
  2. Mooie winkelinrichting en producten
  3. Algemeen positief

Negatieve reviews over woonwinkels

Reviews zijn uiteraard niet altijd lovend. Soms zitten er specifieke bedrijven tussen die niet goed uit de bus komen, waardoor het gemiddelde behoorlijk omlaag gehaald wordt. Woonwinkels ontvingen een relatief groot aantal negatieve reviews (39%). Slechte service wordt vaak genoemd (51 keer), dit is te koppelen aan de waarde die klanten hechten aan goede service, te zien in de top drie van complimenten. Bij slechte service wordt vaak gezegd dat er na levering geen juist afhandeling is op het gebied van onderhoud of verkeerd geleverde onderdelen. Hierna werd de betrouwbaarheid van de bedrijven (44 keer) genoemd. Een klacht die veel voorbij komt is het niet leveren van bestelde en zelfs al betaalde artikelen. Nog een veelvoorkomende klacht is het niet nakomen van afspraken. Verder worden de woonwinkels beoordeeld met algemene opmerkingen (34 keer) zoals "Waardeloos" en "Slecht".

Top drie meest voorkomende klachten

  1. Slechte service
  2. Onbetrouwbaarheid
  3. Algemeen negatief

Klanten hechten waarde aan service

Over het algemeen komt in de uitgebreidere beoordelingen vaak naar voren dat een kopje koffie, een goed advies en nazorg erg worden gewaardeerd. Wanneer dit niet in orde is wordt dit dan ook direct als slechte service en onbetrouwbaarheid gezien door klanten. Hier ligt voor deze branche dan ook het punt om in te investeren, zodat de klant vaker terugkomt.

Foto: Pixabay

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!