Places logo
Menu

Nieuw jaar nieuwe kansen

Nieuw jaar nieuwe kansen

We hebben 2013 nog maar net achter ons gelaten, en het is weer tijd om naar de toekomst te kijken. 2014 biedt veel kansen om uw MKB-bedrijf nog beter te optimaliseren. In deze blog vindt u zes tips ter inspiratie.

Uw website up-to-date

Het gebruik van mobiele apparaten en het internet kent nog steeds een stijgende lijn. De komst van verschillende nieuwe mobiele apparaten, zoals de smartwatch, de Google Glass en andere technologische innovaties zorgt ervoor dat het steeds minder energie kost om iets online op te zoeken. 2014 staat dan ook garant voor een grote kans op het online gebied. Ook al denkt u misschien dat uw MKB-bedrijf niet zo relevant is voor de online markt, zorg ervoor dat uw producten altijd ook online weergegeven staan. Steeds meer klanten bezoeken alvorens naar de winkel te gaan de website van de desbetreffende organisatie. Staat hier niet genoeg informatie op, is het makkelijk om naar een concurrent te stappen welke dit wel goed weergegeven heeft. Het hebben van een mobiele website, is door het enorme gebruik van mobiele apparaten ook van steeds groter belang. Wilt u tips over gebruiksvriendelijke websites? Bekijk dan deze blog.

Webcare

Webcare

Niet alleen alvorens het kopen van een product, maar ook daarna weten consumenten makkelijk het internet te vinden. 2013 stond al bekend als een rumoerig jaar, met veel geklaag op de sociale media, en dit zal naar verwachting niet afnemen in 2014. Zorg ervoor dat u uw webcare op orde heeft, voor het geval dat u zometeen ongewenst in de schijnwerpers staat. Sociale media gebruikers zetten natuurlijk niet alleen negatieve informatie online. Het is een ware kans om gebruik te maken van de positieve reacties en deze ook de monitoren voor eventuele product- of service verbetering binnen uw bedrijf. Zo kunt u aan nieuwe klanten laten zien dat klanten tevreden zijn met uw dienstverlening.

Facebook

Het wordt voor MKB-bedrijven lastiger om via Facebook nieuwe contacten te genereren. Facebook maakt het 'bedrijfspagina's' steeds moeilijker om in het zicht te komen van mensen die de pagina leuk vinden. Het nieuwe algoritme van Facebook zorgt ervoor dat uw Facebookberichten lang niet bij iedereen terechtkomen die hebben aangegeven uw pagina te liken. Probeer ervoor te zorgen Facebook origineel te gebruiken. Niet als reclamefolder, maar probeer berichten te plaatsen die een interesse delen met uw publiek. Probeer meer met afbeeldingen te werken en minder met het plaatsen van links naar bijvoorbeeld uw website, want ook deze berichten worden er dikwijls uitgefilterd door Facebook. Probeer een juiste verhouding te vinden tussen het refereren naar uw website en het plaatsen van leuke berichten die uw volgers graag willen lezen. Hoe meer likes, gedeelde berichten en reacties u krijgt, hoe meer deze berichten ook bij andere mensen in de tijdlijn verschijnen.

Online vindbaarheid

Naast het hebben van een duidelijke, up-to-date website is het erg belangrijk dat mensen uw website ook kunnen vinden. De online concurrentie is met dank aan de groei van het internet groter dan ooit. Als u met het zoeken naar uw categorie bedrijf bovenaan de zoekresultaten verschijnt is de kans dat klanten op uw website komen aanzienlijk groter. U kunt uw online vindbaarheid vergroten door middel van zoekmachineoptimalisatie, maar ook door gebruik te maken van de meer dan 5,8 miljoen bezoekers per maand van Telefoonboek.nl en Openingstijden.com.

Online kortingwebsites

twitter-profile-beste

De populariteit van online kortingscodes is fors gestegen de afgelopen jaren. Ook van deze trend wordt verwacht dat deze doorgezet wordt in 2014. Veel potentiële klanten zijn op internet op zoek naar de beste aanbieding voor het gewenste product. Als MKB-bedrijf kunt u hier mooi op inspelen. U kunt nieuwe klanten trekken door middel van het plaatsen van een aantrekkelijke aanbieding op online kortingswebsites. Zulke websites zoals Beste.nl zijn er namelijk in gespecialiseerd om bovenaan de zoekresultaten te komen, zodat bezoekers via deze websites bij uw MKB-bedrijf terecht komen. Wilt u meer informatie over een kortingsactie op Beste.nl? Lees dan deze blog.

Bereikbaarheid

Hoewel het internet veel wordt genoemd als er gesproken wordt over kansen in 2014, mogen de basale kenmerken van een succesvolle onderneming niet vergeten worden. Een groot deel hiervan bestaat namelijk uit bereikbaarheid. Als uw MKB-bedrijf niet bereikbaar is via de telefoon, doet dat veel af van de geloofwaardigheid en betrouwbaarheid van uw MKB-bedrijf. Daarnaast kunt u klanten mislopen. Voor een MKB-bedrijf met weinig en druk personeel is het moeilijk om ten alle tijden iemand beschikbaar te hebben om de telefoon op te nemen. In 2014 kan Telefoonboek u daarmee uit de brand helpen met de nieuwe, meest voordelige antwoordservice van Nederland: optimale bereikbaarheid voor de scherpste prijs. Wilt u meer weten over de antwoordservice van Telefoonboek? Neem dan contact met ons op via 024 3555 2999. Telefoonboek.nl wenst u heel veel succes met het innoveren van uw MKB-bedrijf in het nieuwe jaar. Wilt u meer weten over online trends in 2014? Het ondernemersklimaat biedt genoeg kansen aan u om deze kansen met beide handen aan te grijpen! Wilt u meer weten over hoe Telefoonboek.nl u kan helpen met de zichtbaarheid van uw bedrijf? Bel dan vrijblijvend met onze service desk via 024 3555 299.

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!