Meer bezoekers op je website door sterke content te schrijven



Content schrijven met behulp van Places.nl

Je hebt jezelf ingeschreven bij de KvK, hebt een website gemaakt die goed functioneert en bent gretig op zoek naar klanten. Hoe zorg je ervoor dat potentiële klanten je website bezoeken en geïnteresseerd raken in je diensten? Op het internet lees je veel informatie over zoekmachine optimalisatie en de drie pijlers waaruit dit is opgebouwd. De pijler 'techniek' regel je tijdens het maken van je website, de pijler 'autoriteit' stijgt naarmate je website groeit en meer content bevat, content is daarmee de derde pijler. Met dit artikel willen we je informeren over het belang van content en hoe je ervoor zorgt dat je informatieve en waardevolle content schrijft.

Jouw bedrijf

Er zijn een aantal dingen die je voor jezelf op een rijtje moet hebben. Je begint te noteren in welke branche je werkzaam bent, welke diensten of producten je aanbiedt en in welke regio je deze aanbiedt. Het zal je verbazen hoeveel bedrijven vergeten te vermelden waar zij werkzaam zijn, vooral in de dienstensector is dit erg van belang. Wanneer een klant op zoek is naar een 'Schilder in Nijmegen' dan moet er wel ergens vermeldt staan op je website over je schilderszaak dat je werkzaam bent in regio Nijmegen. De woorden 'Nijmegen' en 'schilder' wil je dus vaak gebruiken op je website.

Concurrentie

Een volgende stap is het kijken naar de concurrentie. Als iedereen gebruik maakt van de woorden 'Nijmegen' en 'schilder' dan haal je daar alsnog geen winst uit. Je wilt dus weten welke zoektermen er gebruikt worden door je potentiële klanten maar nog niet gebruikt worden in de content van je concurrenten. Dit klinkt lastig, maar als je weet waar je moet zoeken dan is dit goed te doen. Hiervoor kun je namelijk gebruik maken van de zoekwoordplanner van Google. Je geeft hier zelf een aantal suggesties die qua tekst bij jouw bedrijf passen. Google toont je vervolgens zoekwoorden inclusief het aantal keren per maand dat er op die woorden gezocht wordt. Google geeft je ook direct inzicht in de mate van concurrentie op deze zoekwoorden, als deze laag is dan is het verstandig om deze zoekwoorden te gebruiken in je content.

Meer bezoekers

Het betekent daarmee overigens niet dat je direct 100, 1.000 of 10.000 bezoekers extra gaat krijgen, maar het betekent dat er op die termen zo vaak wordt gezocht. Wanneer jij je content inricht gebruikmakend van die zoekwoorden, dan vergroot jij daarmee je kans om via die zoekwoorden gevonden te worden. Wanneer deze zoekwoorden niet of weinig door concurrenten worden gebruikt, zal jij hier voordeel uit halen.

Het mooie aan content is dat hier geen maximum aan zit, mits het relevante content is. Je kunt de zoekwoorden blijven herhalen in nieuwe content, blogs en nieuwsberichten. Zolang jij relevante en unieke content aan je website blijft toevoegen blijf jij interessant voor bezoekers en daarmee ook voor zoekmachines.


Content door Places.nl

SEO is een lange termijn traject waarin je kunt blijven investeren. Ook door eenmalig je website tekstueel goed neer te zetten is er veel winst te behalen. Zoals eerder vermeld is het altijd verstandig om nieuwe content toe te blijven voegen. Dit kun je doen door het schrijven van een blog of het inrichten van meer pagina's op je website. Uiteraard kunnen wij van Places.nl je hierin ondersteunen en professionele teksten voor je schrijven, mocht jij daar behoefte aan hebben.

Vraag een gratis SEO check aan op Places.nl/seo en wij checken je website gratis op alle drie de pijlers. Ook zit er een zoekwoorden analyse bij. Zo zie je direct welke termen jij het beste kunt gebruiken in jouw content.

Neem vrijblijvend contact op via content@places.nl en we informeren je graag over onze diensten met betrekking tot het schrijven van content. We zetten onze expertise graag in om jouw producten of diensten bekend te maken bij jouw potentiële klanten!

Foto: Canva


Delen:


Vul in voor Gratis advies

Places.nl helpt ondernemers groeien. Jouw bedrijf heeft specifieke online uitdagingen. daarom gaan onze online experts graag vrijblijvend in gesprek met je over de mogelijkheden voor jouw bedrijf.


Wil jij een gratis adviesgesprek met een van onze online adviseurs?
En wil jij gebeld worden op een door jou gekozen tijdstip? Vul dan je gegevens in via onderstaande button en wij nemen vrijblijvend contact met je op.




Zoeken
Zoek