Places logo
Menu

Klanten overwegend tevreden over autoverhuur- en leasebedrijven

Klanten overwegend tevreden over autoverhuur- en leasebedrijven

Van vakanties tot verhuizingen, bij autoverhuur- en leasebedrijven komen mensen om verschillende redenen. En van zo"n auto hangt dus meestal veel af. Een goed verloop van de huur of lease is dan ook erg belangrijk voor de klant. Telefoonboek.nl zocht uit hoe klanten de omgang met autoverhuur en lease bedrijven ervoeren.

Beoordelingen

Op Telefoonboek.nl kan men vanzelfsprekend terecht voor contactinformatie van bedrijven. Bezoekers kunnen deze bedrijven daarnaast ook een cijfer geven en eventueel een geschreven review toevoegen. Het cijfer is gebaseerd op de algemene indruk die de klant van het bedrijf heeft, de service en de prijs-kwaliteitverhouding van het bedrijf. Daarnaast kan men een geschreven review verbinden, om bijvoorbeeld het cijfer toe te lichten of extra informatie te verstrekken over de ervaring met het bedrijf. Over autoverhuur- en leasebedrijven zijn 274 reviews achtergelaten. Het gemiddelde cijfer dat zij ontvangen is een 7, een ruime voldoende.

Positieve reviews

Zoals het cijfer al deed vermoeden, zijn er meer positieve reviews (183) dan negatieve reviews (91). Een aantal opmerkingen komt herhaaldelijk voor in de geschreven reviews over autoverhuur- en leasebedrijven. De goede service die de bedrijven leveren wordt het meest (79 keer) genoemd. Klanten noemden dan bijvoorbeeld dat ze goed geholpen waren, dat alles netjes of correct geregeld was. Ook over de houding van medewerkers werd vaak (43 keer) positief geschreven in de reviews. De medewerkers werden vaak vriendelijk genoemd. Uit de reviews blijkt ook dat klanten waarde hechten aan de kwaliteit en de staat van de gehuurde of geleasede auto. In 40 reviews werd positief geschreven over de auto"s. Dan werd bijvoorbeeld genoemd dat de auto mooi was, voldeed aan de verwachtingen, goed schoon of onderhouden was. Klanten gaven ook 35 keer een "algemeen positief" oordeel. Dat wil zeggen dat klanten geen verdere toelichting gaven over waarom ze tevreden waren over het bedrijf. Zij schreven dan alleen opmerkingen als "top bedrijf" of "huur hier al jaren en altijd zeer tevreden". Andere zaken waar over geschreven is in de reviews zijn de voordelige prijs, de professionaliteit van het bedrijf, de snelheid van de afhandeling, de locatie van het bedrijf, het contact met het bedrijf en de kwaliteit van de website van het bedrijf.

Top drie meest voorkomende klachten over autoverhuur- en leasebedrijven

1. Goede service Genoemd in 79 reviews

2. Vriendelijke medewerkers Genoemd in 43 reviews

3. Goede kwaliteit van het voertuig Genoemd in 40 reviews

Negatieve reviews

Ook in de negatieve reviews, die 33,2 procent van het totaal beslaan, komen bepaalde opmerkingen herhaaldelijk voor. Klanten klagen het meest (31 keer) over onbetrouwbaarheid of afspraken die door de bedrijven niet nagekomen worden. Er werd bijvoorbeeld door meerdere klanten genoemd dat de borg pas na heel veel bellen en mailen teruggestort werd, of dat dit helemaal niet gebeurde omdat het bedrijf zonder te zeggen kosten in rekening had gebracht voor schade aan de auto. In 18 reviews klaagden klanten over de slechte bereikbaarheid van sommige bedrijven. Zij gaven dan aan meerdere malen te hebben geprobeerd in contact te komen met het bedrijf, soms zonder succes, soms pas na een lange tijd. Ook werd en 14 keer geklaagd over de kwaliteit van de auto"s of staat waarin de auto"s verkeerden. Tevens werd in 11 reviews een "algemeen negatief" oordeel gegeven, waarbij alleen zaken als "blijf weg bij dit bedrijf" of "slecht bedrijf" werden geschreven, zonder verdere toelichting. Andere zaken waarover geklaagd werd in de reviews zijn slechte service, onvriendelijke of onprofessionele medewerkers en beperkte openingstijden.

Top drie meest voorkomende klachten over autoverhuur- en leasebedrijven

1. Onbetrouwbaarheid Genoemd in 31 reviews

2. Beperkte bereikbaarheid Genoemd in 18 reviews

3. Slechte kwaliteit van het voertuig Genoemd in 14 reviews

Klanten hechten waarde aan de kwaliteit van het voertuig

Vanzelfsprekend hechten klanten bij het huren of lease van een auto vooral veel waarde aan de kwaliteit van het voertuig of de staat waarin het verkeerd. Dit blijkt ook uit de reviews.

Foto: Pixabay

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!