Interessante LinkedIn accounts om te volgen als ondernemer
Voor het opbouwen van een professioneel netwerk is LinkedIn onmisbaar geworden. Via LinkedIn is het eenvoudig om nieuwe klanten te bereiken en uw netwerk uit te breiden. Maar dat niet alleen, LinkedIn is het ideale kanaal om uw favoriete bedrijven en invloedrijke personen te volgen om ontwikkelingen bij te houden en nieuwe kennis op te doen. Places Nieuws zocht voor u uit welke accounts een must zijn om te volgen.
Natuurlijk hangt het volledig van uw interesses en vakgebied af wie en wat u volgt. Desondanks zijn de volgende bedrijven voor iedereen interessant om te volgen:
Op de pagina van Coca-Cola deelt de voedsel en dranken multinational verschillende press releases en ontwikkelingen van het bedrijf. Zo delen zij duurzame initiatieven die het bedrijf onderneemt: hoe kunnen Coca-Cola flesjes gerecycled worden en lukt het uiteindelijk om plastic verspilling te stoppen? Lees hier ook alles over nieuwe producten die geïntroduceerd worden, zoals nieuwe varianten van Coca-Cola Light Taste en Coca-Cola Energy.
Het doel van het bedrijf is om anderen te helpen met content marketing. Het bedrijf biedt trainingen en cursussen om merken te helpen met het aantrekken en behouden van klanten. Op LinkedIn deelt het bedrijf interessante evenementen en artikelen over content marketing zoals de 'secrets of great storytellers' en tips om artikelen te verbeteren.
Ook de marktleider in supermarktland is interessant om te volgen via LinkedIn. Lees hier onder andere over nieuwe methoden om bezorging van boodschappen te verbeteren, waarbij u niet eens thuis hoeft te zijn. Ook productontwikkelingen zoals de proef met minder plastic in het AGF-schap wordt hier gedeeld. Of lees over de samenwerkingsprincipes van Albert Heijn met Tony's Chocolonely.
Google streeft ernaar om de informatie die de wereld heeft te organiseren en voor iedereen toegankelijk te maken. Op LinkedIn krijgt u een uniek kijkje in Google als bedrijf. Hoe ziet het eruit wanneer Google-medewerkers hun kind meenemen naar werk? Blijf zo ook op de hoogte van nieuwe cursussen die het bedrijf aanbiedt en blogs die geschreven worden.
Hays is een toonaangevend bedrijf binnen werving en selectie en is door LinkedIn uitgeroepen tot 'Best of Company Pages 2018'. Hun berichten maken indruk en laten authenticiteit zien. Op LinkedIn deelt het bedrijf interessante artikelen, zoals de belangrijkste taken tijdens de eerste werkweek of richtlijnen voor het maken van een CV. Deze tips kunnen u op persoonlijk vlak verder helpen ontwikkelen.
Hubspot is een ontwikkelaar en marketeer van softwareproducten voor inbound marketing en verkoop. Het biedt tools voor marketing van social media, content marketing, webanalyses en Search Engine Optimalisation (SEO). Op LinkedIn delen zij berichten over het verhogen van de traffic door SEO en inspirerende quotes. Ook delen zij een stappenplan voor een effectieve bedrijfsstrategie en stellen zij vragen aan volgers zodat zij hun ervaringen kunnen delen.
Naast interessante bedrijfspagina's zijn er ook zogenaamde influencers op LinkedIn. Dit zijn invloedrijke personen die hun eigen ervaringen delen. Een aantal interessante namen:
Een digitale marketing expert met een eigen blog die jaarlijks meer dan 4 miljoen lezers trekt. Op LinkedIn deelt hij dan ook vooral blogposts die gaan over onderwerpen als B2B sales tools, content marketing en social media technieken.
Dit is de leider van social media softwarebedrijf Likeable Local en heeft ook een boek uitgebracht. Op zijn Linkedin pagina deelt hij diverse artikelen over verschillende onderwerpen, zoals welke marketing metrics voor u belangrijk kunnen zijn en hoe veel content u eigenlijk nodig heeft.
Clara Shih is CEO en founder bij Hearsay. Dit is een software-as-a-service digitaal marketing platform. Dit richt zich vooral op de financiële sector. Zij deelt dan ook berichten hoe bedrijven die hypotheken aanbieden bijvoorbeeld meer interactie kunnen krijgen met klanten.
Foto: Bigstock
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen