Places logo
Menu

Hello Fresh langste wachttijden telefonische klantenservice

Hello Fresh langste wachttijden telefonische klantenservice

Nederlanders kopen steeds vaker hun boodschappen online. Uit onderzoek van Multiscope bleek dat ruim 2 miljoen Nederlanders in 2017 hun boodschappen online doen, in 2016 waren dit er 1,6 miljoen. Mensen die hun boodschappen online doen kunnen tegenwoordig ook kiezen voor maaltijdboxen. Dit is een hippe en gezonde oplossing voor mensen die geen tijd (of zin) hebben om naar de supermarkt te gaan

Het aantal aanbieders van maaltijdboxen is de laatste tijd sterk gegroeid. Door het grote aanbod kan het lastig zijn om de box met de beste prijs/kwaliteitsverhouding te vinden. Er zijn verschillende websites die de maaltijdboxen met elkaar vergelijken. Daar wordt echter alleen gekeken naar het assortiment en de prijzen. In dit onderzoek van Telefoonboek.nl wordt de telefonische klantenservice van aanbieders van maaltijdboxen onder de loep genomen. Een goede klantenservice is namelijk essentieel om klanten met vragen of klachten goed te woord te staan.

Onderzoek

In het onderzoek zijn vier aanbieders van maaltijdboxen meegenomen: Marley Spoon, Hello Fresh, Mathijs Maaltijdbox en Ekomenu. Volgens Maaltijdboxvergelijken.nl zijn dit een van de grootste aanbieders van foodboxen in Nederland.

De bedrijven zijn op drie onderdelen getoetst. Er is ten eerste gekeken naar de vindbaarheid van het telefoonnummer van de klantenservice op de website. Vervolgens werd het telefoonnummer op vier verschillende momenten gebeld. Indien er een keuzemenu was werd er gekeken of deze eenvoudig te doorlopen was. Daarnaast werd de gemiddelde wachttijd gemeten totdat er iemand aan de telefoon kwam.

Resultaten onderzoek

Telefoonnummer op de website

De telefoonnummers van de klantenservice van de verschillende bedrijven zijn zeer makkelijk te vinden. Op de webpagina van Marley Spoon, Mathijs Maaltijdbox en Ekomenu is het telefoonnummer op de hoofdpagina al te vinden. Men hoeft daar alleen naar onder te scrollen. Op de webpagina van Hello Fresh moet men één keer doorklikken naar de contactpagina. Alle websites zijn zeer overzichtelijk en gebruiksvriendelijk.

Keuzemenu

Hello Fresh en Mathijs Maaltijdbox maken als enige gebruik van een keuzemenu. Daar kan men kiezen uit verschillende opties zoals: vragen over levering, betalingen, lidmaatschap opzeggen of een maaltijd box proberen. Marley Spoon en Ekomenu maken geen gebruik van een keuzemenu. Daar wordt u direct doorverbonden naar een medewerker.

Wachttijden

Voor het onderzoek worden er vier telefoontjes op verschillende tijdstippen gepleegd. De wachttijden van Hello Fresh zijn gemiddeld het langst. De gemiddelde wachttijd is daar langer dan een minuut. Het is niet heel gek dat Hello Fresh de langste wachttijden heeft, met 70% marktaandeel is het bedrijf de grootste aanbieder op het gebied van maaltijdboxen. Het bedrijf zal waarschijnlijk de meeste telefoontjes krijgen waardoor er meer kans is op lange wachttijden.

Bij de overige bedrijven is de wachttijd nergens langer dan 30 seconden. Bij Ekomenu was het opvallend dat er om negen uur "s ochtends geen medewerkers beschikbaar waren. Ondanks dat scoort het bedrijf wel de kortste wachttijden. Ekomenu is een van de kleinere bedrijven binnen de vier aanbieders. Hierdoor ontvangen zij waarschijnlijk minder telefoontjes waardoor er kortere wachttijden zijn.

Rond half drie en half vijf s "middags kan er het beste gebeld worden. Dan zijn de wachttijden over het algemeen het kortst.

Marley Spoon:

9:15= 10 sec.

12:00 = 15 sec.

14:30 = 20 sec.

16:30 = 10 sec.

Gemiddelde wachttijd = 13 sec.

Hello Fresh:

9:15 =langer dan 3 min.

12:00 = langer dan 3 min.

14:30 = 10 sec.

16:30 = 10 sec.

Gemiddelde wachttijd: 1,5 min.

Mathijs Maaltijdbox:

9:15 = 5 sec.

12:00 =20 sec.

14:30 = 7 sec.

16:30 = 15 sec.

Gemiddelde wachttijd: 11 sec.

Ekomenu

9:15 = Geen medewerkers beschikbaar alleen mogelijkheid tot boodschap inspreken.

12:00 = 10 sec.

14:30 = 10 sec.

16:30 = 5 sec.

Gemiddelde wachttijd: 8 sec.

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!