Places logo
Menu

Geknipt voor deze baan: professionaliteit en vriendelijkheid kappers gewaardeerd

Geknipt voor deze baan: professionaliteit en vriendelijkheid kappers gewaardeerd

De kapper is degene die precies weet welke kleur, lengte en stijl bij jouw haar past. Nu de herfst volop leeft, is dit het perfecte moment om eens een bezoekje te brengen aan de haarsalon. Zomerse blonde lokken krijgen een warme koperkleur en droog, pluizig haar wordt weer levendig door een keratinebehandeling. Een kapsel zegt veel over jezelf en kan heel persoonlijk zijn. Het is prettig als de kapper begrijpt wat bij jou past. Telefoonboek.nl zocht voor je uit hoe tevreden mensen zijn over kappers en wat ze over de salons te zeggen hebben.

Beoordelingen op Telefoonboek.nl

Op Telefoonboek.nl kunnen bezoekers informatie vinden over bedrijven, maar kunnen ze deze bedrijven ook een cijfermatige beoordeling geven. Dit cijfer wordt gevormd op basis van de algemene indruk, service en prijs-kwaliteitverhouding. Bezoekers kunnen dit cijfer toelichten met positieve of negatieve review. In totaal zijn er 8.911 geschreven reviews voor kapperszaken achtergelaten. Al deze reviews samen geven een gemiddelde beoordeling van een 8,4. Een mooie beoordeling voor de Nederlandse kappers! Wat hebben de klanten te zeggen over de kapsalons?

Vakkundig advies en de nieuwste technieken

Een review met een beoordeling van een 6,0 hoger wordt beschouwd als positieve review. Hiervan zijn er 7.439 toegekend aan kapperszaken. Enkele complimenten komen in veel reviews terug. Als eerste wordt de vakkundigheid van het personeel gewaardeerd. Die deskundigheid komt terug in zowel de vakinhoudelijke technieken als het geven van advies. 'Ze kan uitstekend knippen en geeft zeer goed advies', vertelt een tevreden klant. Onder dat uitstekend knippen verstaan klanten dat de kappers op de hoogte zijn van nieuwe trends en technieken. Ook vinden veel klanten het fijn om persoonlijk advies te krijgen over wat wel en niet bij je past. . Kappers krijgen complimenten voor het luisteren naar wensen en het meedenken met de klant.

Vriendelijk en behulpzaam personeel

Het personeel is niet alleen op de hoogte van de nieuwste technieken, maar is ook vriendelijk en behulpzaam. Veel klanten vinden het hierdoor prettig om naar een salon te gaan: 'Ik kom hier al heel lang. Er werken gezellige meiden, je voelt je er thuis.' Met respect behandeld worden en persoonlijke aandacht krijgen, dat is wat klanten waarderen. Die persoonlijke aandacht hangt vaak samen met een ontspannen sfeer en rust in de salon. Een compliment als 'Een salon waar ruim de tijd voor je wordt genomen,' kunnen de salons zeker in hun zak steken. Dat behandelingen een betaalbare prijs hebben is helemaal mooi meegenomen vinden de klanten.

Niet serieus genomen klanten

Natuurlijk zijn er niet alleen complimenten gegeven aan de kappers. Er zijn ook zaken waar negatief over gesproken wordt. Ten opzichte van de 7.439 positieve reviews, zijn er 1.472 negatieve reviews achtergelaten. Dat houdt in dat hier een beoordeling van lager dan een 6,0 aan toegekend is. Eén van de redenen voor kritiek is dat salons soms een hoge prijs vragen voor de behandeling. Klanten moeten bijvoorbeeld betalen voor het wassen van hun haar terwijl ze hier geen gebruik van maken of kunnen voor veel minder geld bij de concurrent terecht. Waar bij sommige kapsalons sprake is van een tip-top kniptechniek, zijn er ook salons waar dit minder nauw genomen wordt: haar dat niet recht geknipt is, te kort geknipt is of te donker geverfd is. Wanneer klanten hier een klacht over hebben worden ze regelmatig niet serieus genomen: 'De kapper wilde niet toegeven dat mijn haar verkeerd behandeld was.'

Lange wachttijden

De lange wachttijden van kapsalons is een laatste punt van kritiek. Gelukkig zijn er ook genoeg salons waar je meteen terecht kan als je belt of waar je een kopje koffie kan drinken en vervolgens in de kappersstoel kan plaatsnemen. Een andere oplossing hiervoor is de SMS service van Team Kappers. Je hoeft niet te wachten in de salon, maar kunt in die tijd bijvoorbeeld boodschappen doen. Tien minuten voordat je geknipt kan worden krijg je een sms'je. Daar zijn klanten lovend over, 'prima service'!

Foto: Bigstock

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!