Places logo
Menu

Garages beoordeeld met een 7,7 maar pas op voor zwendelaars

Garages beoordeeld met een 7,7 maar pas op voor zwendelaars

Een goede service en prijs-kwaliteitverhouding zijn twee van de belangrijkste punten waarop we een garage uitzoeken waar we onze auto laten repareren, keuren of wassen. Helaas zijn onze ervaringen niet altijd positief, zoals blijkt uit de 903 reviews welke bezoekers op Telefoonboek.nl hebben achtergelaten. Van het totale aantal beoordelingen waren er 666 positief (73,8%) en 234 negatief (25,9%). Gemiddeld scoren de garages een 7,7 en dus een ruime voldoende. Bij de beoordelingen gaat het voornamelijk om twee uitersten. Het gemiddelde van de negatief beoordeelde garages is namelijk een 2,5.

Positief

De in totaal 666 positieve reviews (73,8%) vormen een cijfermatig gemiddelde van een 9,5. Men is daarmee over het algemeen meer dan tevreden over hun garage of wasbeurt. Met name de "goede service" (131 keer), klantvriendelijkheid (119 keer), de deskundigheid en prijs-kwaliteitverhouding (84 keer) worden gecompleteerd. In 249 wordt een algemeen positieve beoordeling gegeven, de omschrijving omvat dan enkel een opmerking als "top service" of "goed". In de overige gevallen is er een gedetailleerde omschrijving gegeven van de ervaring.

Top drie meest voorkomende complimenten

  1. Algemeen positief 249 keer genoemd

  2. Goede service 131 keer genoemd

  3. Klantvriendelijkheid 119 keer genoemd

Negatief

In vier procent van de garage beoordelingen (37 keer) spreekt men zelfs van zwendelpraktijken. Mensen waarschuwen andere om geen bezoek te brengen aan de betreffende bedrijven en voorzichtig om te gaan met waardevolle spullen achterlaten in auto"s. Ook de klantvriendelijkheid van het personeel en de kwaliteit van de service laat te wensen over. Personeel zou onvriendelijk of zelfs agressief reageren op vragen van bezoekers. Het gemiddelde cijfer onder de negatieve beoordeling (234) ligt met een 2,5 dan ook dramatisch laag. In 71 beoordelingen geeft de klant aan algemeen negatief te zijn over zijn of haar ervaring, in de omschrijving wordt dan enkel "slecht" geschreven. De slechte telefonische bereikbaarheid van sommige garages wordt meerdere keren (15 keer) als negatief beschreven, de telefoon zou niet opgenomen worden.

Top drie meest voorkomende klachten

  1. Algemeen negatief 71 keer genoemd

  2. Zwendelpraktijken 37 keer genoemd

  3. Telefonische bereikbaarheid 15 keer genoemd

Kansen voor garages

Verschillende garages laten kansen liggen als het gaat om kwalitatieve service en telefonische bereikbaarheid. Wellicht dat een antwoordservice of draadloze telefoon, welke mee de garage in genomen kan worden, een uitkomst biedt voor een verbetering van de bereikbaarheid. De cijfers wijzen uit dat men zich graag positief uitlaat over garages.
Zorg ervoor dat klanten een reden hebben hun ervaring met uw garage positief te beoordelen.


Foto: Pxhere

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!