Branded content: dé vervanger voor het traditionele adverteren?
Als organisatie is het belangrijk om uw producten of diensten onder aandacht te brengen bij (potentiële) klanten. Dat kunt u op verschillende manieren doen. Vele ondernemers kiezen voor adverteren. Omdat winst en commercie bij adverteren centraal staan, werkt dit soms averechts. Branded content kan een goede optie zijn als vervanging voor dit adverteren. Maar wat is dit precies en wat kunt u daarmee? Places.nl vertelt het u in deze blog.
Wat is branded content?
Er zijn veel verschillende definities van branded content, maar dat het een merkuiting is in content die waarde toevoegt in de vorm van entertainment of informatie staat vast. Hierbij staat niet de commerciële boodschap van het merk centraal, zoals dat bij adverteren wel het geval is. De persoon die wordt blootgesteld aan de content, maakt op een subtiele manier kennis met het merk. Branded content kan leiden tot een positieve houding van de consument ten opzichte van het merk.
Wat kunt u ermee?
Branded content draagt meer bij aan merkbewustzijn dan gewone reclame, maar alleen als ontvangers er geen advertentiegevoel bij krijgen. Let er dus op dat de content niet te veel lijkt op een advertentie. Omdat er zoveel reclameboodschappen worden geproduceerd, moet u iets bijzonders doen om tussen die grote hoop op te vallen. Voorbeelden van branded content zijn een informatieve advertorial, een evenement mede-georganiseerd door een bedrijf of productgebruik in een tv-programma of film.
Als u zelf niet over de middelen beschikt om branded content te maken, dan kunt u ook een bedrijf inschakelen. Zij kunnen dan voor een klein of groot bedrag content voor u maken.
Passende content
Native content houdt in dat de content passend is gemaakt voor het gekozen kanaal. Het gaat dan meestal om gesponsorde artikelen en video's, maar andere media kunnen ook ingezet worden. Deze worden vaak aangeduid als promoted stories of sponsored content. Dit geeft al aan dat er betaald is voor de content. Dit is voor bezoekers alleen niet altijd duidelijk, waardoor het voor opdrachtgevers een belangrijke rol speelt bij het binnenhalen van bezoekers. Het is belangrijk dat de content passend is voor het kanaal dat u kiest, zodat het zo min mogelijk opvalt dat het om betaalde content gaat. Hoe beter de fit, hoe geloofwaardiger de vertoning van het product in de context. Daarom zult u als merk in elk geval dicht bij de thema's moeten blijven die gerelateerd zijn aan uw producten of diensten.
Places bedrijfsvermelding
Ook met een Places bedrijfsvermelding komen u en uw producten of diensten onder aandacht bij uw potentiële klanten. Zo vergroot u de online vindbaarheid van uw bedrijf. Zo kunt u gratis adverteren op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com, waardoor uw potentiële klanten eenvoudig contact met u kunnen opnemen. Daarnaast biedt Places uitgebreide advertentiepakketten. Met een pakket kunt u uw bedrijfsvermelding uitbreiden met uw logo, foto's en website, bovendien adverteert u met een advertentie boven de zoekresultaten. Zo valt uw bedrijf extra op en blijft u de concurrentie voor.
Heeft u vragen over adverteren via Places? Bel dan naar 024 - 3555 299. Places adviseert u graag vrijblijvend over de mogelijkheden om extra op te vallen met uw bedrijf!
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen