Menu

Coolblue gaat vanaf vandaag zelf pakketjes op de fiets bezorgen

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Vervoer

Coolblue gaat vanaf vandaag zelf pakketjes op de fiets bezorgen

Coolblue zet fietskoeriers in bij het bezorgen van pakketjes

Webshop Coolblue gaat voortaan zelf pakketjes met de fiets afleveren bij klanten. De pakketjes kunnen hierdoor een dag na de bestelling, binnen een tijdsvak van een uur worden bezorgd. Dit betekent dat klanten niet meer de hele dag thuis hoeven te blijven om te wachten op hun bestelling. Vandaag gaan de eerste fietskoeriers in Den Haag en Eindhoven op pad.

Nieuwe werknemers

De webwinkel heeft aangegeven op zoek te zijn naar minstens 250 nieuwe fietskoeriers voor het bezorgen van pakketjes. Deze koeriers zullen bij het bedrijf in dienst komen. De webshop is hard aan het groeien, afgelopen oktober werd namelijk al bekend gemaakt dat Coolblue op zoek was naar duizend nieuwe bezorgers om grote pakketten te vervoeren. Volgens de webshop zijn meer bezorgers nodig om de groei van het aantal bestellingen van grote pakketten bij te houden.

Groeiende onderneming

Coolblue is een van de snelst groeiende ondernemingen van Nederland. Het bedrijf zag in 2016 de omzet met 55 procent groeien naar 857 miljoen euro. Bovendien blijkt uit onderzoek van de Erasmus Universiteit Rotterdam dat het bedrijf in vier jaar tijd 456 nieuwe banen heeft toegevoegd. Met de komst van nieuwe koeriers zullen hier ongetwijfeld nog meer banen bijkomen. Volgens Coolblue oprichter Pieter Zwart was 2017 zelfs "het aller-allermooiste jaar ooit" voor de webshop.

"Hoe kan het dat Coolblue zo succesvol is?"
Volgens het Algemeen Dagblad komt dit door verschillende factoren. Zo gaat de webwinkel slim om met het assortiment door regelmatig te kijken of alle producten een goede invloed op het bedrijf hebben. De webshop probeert daarnaast het aantal geretourneerde producten te verlagen door in een e-mail instructiefilmpjes van ingewikkelde producten op te sturen. Een ander mogelijke succesfactor is dat Coolblue door de verkoop van unieke producten de concurrentie voor kan zijn. Tot slot lopen de inmiddels negen fysieke winkels van Coolblue ook erg goed én is Coolblue ook over de grens, in België succesvol. Dit zijn allemaal factoren die bijdragen aan het grote succes van Coolblue.

Foto: Wikimedia

Reacties



Even geduld alstublieft...