Menu

Onderzoek: 77% van de vooruitstrevende bedrijven zeggen dat apps cruciaal zijn voor omzet



Apps zijn cruciaal voor de omzet voor vooruitstrevende bedrijven.

Uit een recent onderzoek blijkt dat meer dan driekwart (77%) van de CEO's zeggen dat apps cruciaal zijn voor het creëren van klantwaarde en genereren van omzet. Dit is volgens het onderzoek van het marketingbureau Singular. Zij hebben een onderzoek uitgezet bij 700 bedrijven die meer dan $151 biljoen jaarlijkse omzet hadden.

CGO's inzetten

Uit het onderzoek blijkt ook dat bedrijven die gebruik maken van een chief growth officer (CGO) 24% vaker investeren in artificial intelligence technologie. Een CGO is iemand binnen het bedrijf die de groei van bedrijf van marketing, sales, productie en finance bijhoudt en vervolgens coördineert. Deze bedrijven hebben 65% meer kans om te investeren in nieuwe marketing technologie dan bedrijven zonder CGO's. Ze hebben volgens het onderzoek ook vaker een groter advertentiebudget en hebben grotere marketingafdelingen. CGO's zijn volgens het onderzoek nog niet de norm. Slecht 14% van de 700 onderzochte bedrijven heeft een CGO.

Groei als prioriteit

De bevindingen wijzen erop dat er verschillen zijn tussen bedrijven die prioriteit geven aan groei en bedrijven die andere zaken als prioriteit hebben. Bedrijven die gericht zijn op groei hechten veel waarde aan digitalisatie en mobiel gebruik. Ze zien apps als cruciale factor om omzet te genereren. Deze bedrijven zijn volgens het onderzoek eerder geneigd om data te combineren met praktische tools om inzichten te genereren en groei te stimuleren. Deze bedrijven hebben vaak twee keer zo grote marketingafdelingen en hebben vaak een CGO aan het roer.

Voordelen CGO

Een CGO brengt verschillende afdelingen samen, zoals product development, marketing en sales, met als hoofddoel groei van omzet. Ook hebben ze verantwoordelijkheid over nieuwe technologieën, digital marketing kanalen en data analytics. Dit maakt CGO's anders dan normale directeuren of CEO's, die meer gericht zijn op traditionele benaderingen van merkbeheer. Wellicht kan de combinatie uw bedrijf wel naar een hoger niveau brengen. Dit is iets om over na te denken in uw bedrijfsvoering.

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek