Menu

Meubelzaken scoren een voldoende volgens de beoordelingen van de consument



Places.nl zocht uit hoe het gesteld is met de meubelzaken volgens de Nederlandse

Heeft u recentelijk een huis of bedrijfspand gekocht, of bent u op zoek naar nieuw interieur? Dan wandelt u binnenkort vast over de woonboulevard of struint u het internet af voor geschikte meubelzaken met passend aanbod. Weet u niet zo goed waar u moet beginnen? Places.nl zocht uit hoe het gesteld is met de meubelzaken volgens de Nederlandse consument.

Onderzoek

Dit onderzoek is gebaseerd op de gegevens van Telefoonboek.nl. In de database van Telefoonboek.nl staan 8.048 telefoonnummers geregistreerd onder de categorie 'meubels'. Dit zijn onder andere meubelzaken, meubelmakers of kringloopzaken. Er zijn in totaal 1.997 bedrijven beoordeeld door klanten. Klanten kunnen beoordelingen en een cijfer achterlaten van meubelzaken op Telefoonboek.nl. Klanten kunnen een meubelzaak beoordelen op algemene indruk, prijs/kwaliteitverhouding en service.

Meubelzaken scoren voldoende

Gemiddeld scoren de 1.997 beoordeelde meubelzaken een 6,5. Er valt dus behoorlijk wat te winnen voor meubelzaken. Dit is vooral te verklaren doordat de bedrijven waar klanten ontevreden over zijn ook met ontzettend lage cijfers worden beoordeeld. Meubelzaken kunnen nog veel winnen op het gebied van telefonische bereikbaarheid. Uit het onderzoek blijkt slechts 22% van de geregistreerde meubelbedrijven goed bereikbaar te zijn.

Ikea, Jysk en Leenbakker

Uit het onderzoek blijken veel klanten te klagen over de lange wachttijden bij Ikea. Het 0900-nummer van Ikea biedt geen oplossingen voor vragen waardoor klanten erg lang aan de telefoon moeten blijven hangen tot ze een medewerker aan de lijn krijgen. Klanten klagen dat dit soms zo lang duurt dat de lijn enige keren na half uur verbroken werd en ze weer opnieuw konden bellen. Jysk wordt met minder onvoldoendes beter dan Ikea beter beoordeeld. Leenbakker heeft ook meer slechte dan goede beoordelingen .

Beoordelingen

Er zijn 1.149 meubelzaken in het onderzoek die hoger scoren dan een zes. Deze bedrijven scoren met een gemiddelde van een 9,4 erg hoog. Hieruit valt te concluderen dat zodra meubelzaken goed beoordeeld worden door hun klanten ze gelijk ook een hoge beoordeling krijgen en klanten erg tevreden zijn. In totaal zijn er 848 meubelzaken met lager dan een zes beoordeeld. Gemiddeld kregen deze bedrijven een 2,9.

Waar kunnen meubelzaken verbeteren

Volgens de reviews komt duidelijk naar voren dat klanten het belangrijk vinden als het personeel klantvriendelijk is, er een goede prijs/kwaliteitsverhouding is en de zaak er verzorgd en netjes uitziet. Lange wachttijden, slechte telefonische bereikbaarheid en late levering wordt als vervelend ervaren door de consument.

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek