Bierbrouwer Heineken groeit wereldwijd met meer winst

Altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Uw Bedrijf

Bierbrouwer Heineken groeit wereldwijd met meer winst

Bierbrouwerij Heineken weer gegroeid in winst en omzet.

Heineken kan tevreden terugkijken op 2017, uit cijfers blijkt namelijk dat het bedrijf zeer goed heeft gepresteerd. De bierbrouwer is het afgelopen jaar met meer winst op een hogere omzet geëindigd. Zo kwam de nettowinst in 2017 uit op 1,94 miljard euro, een kwart meer dan in het jaar ervoor. De groei kwam deels door het succes van Heineken zelf, maar ook deels door succesvolle overnames.

Alcoholvrij bier

Ondanks het succes van Heineken werd er in Nederland het afgelopen jaar minder bier gedronken dan voorheen. In andere Europese landen nam de bierconsumptie wel licht toe. Het alcoholvrije bier van Heineken was echter wel populair in ons land, hierdoor kon Heineken ook in Nederland groeien. Het alcoholvrije bier van Heineken groeit ook in andere landen, het 0.0 bier is namelijk in zestien landen beschikbaar. Heineken is van plan om het aantal markten waarin het alcoholvrije bier wordt verkocht de komende periode verder uit te breiden.

Groei Azië

Heineken is het afgelopen jaar het meest in Azië gegroeid. Hoewel Heineken al meerdere jaren op rij in Azië groeit is het deze keer wel opvallend. Volgens Nu.nl is het merk Heineken het afgelopen jaar namelijk minder populair in Azië geworden. Dit geldt voornamelijk voor Vietnam en China. In China kampt Heineken met distributie problemen en in Vietnam heeft Heineken met een ander merk, Tiger, een grote markt in handen. Deze obstakels hebben echter niet voor een daling in de omzet gezorgd.

Belastingvoordeel

Naast de groei in Azië kunnen de veranderingen in belastingregels in de Verenigde Staten ook positief uitpakken voor Heineken. Met een deel van de belastingvoordelen wil Heineken herinvesteren in de Amerikaanse markt. Hoewel 2018 onzekerheden biedt verwacht Heineken ook dit jaar weer verder te groeien.

Foto: Bigstock

Reacties



Even geduld alstublieft...