Top 20 planning tools en projectmanagement tools voor uw personeel



Top 20 planning tools en projectmanagement tools voor uw personeel

Voor het inplannen van personeel zijn Excel of Word inmiddels verleden tijd. Bijna elk bedrijf maakt tegenwoordig wel gebruik van planning tools of van projectmanagement tools, zowel voor het inplannen van personeel als voor andere werkzaamheden, zoals het inplannen van afspraken, het verwerken van klant reserveringen en het opstellen van facturen. Deze tools bieden allemaal verschillende services aan, de ene met wat meer functies en mogelijkheden dan anderen. Maar wat zijn nu eigenlijk de beste planning en projectmanagement tools om te gebruiken voor u als ondernemer? Places.nl heeft voor u een top 20 samengesteld.

#1 Monday.com

Monday.com komt met de vele mogelijkheden en een fleurig design het beste uit de analyse. Bij deze tool draait het allemaal om gebruiksvriendelijkheid en de overzichtelijkheid. Monday.com wordt door maarliefst 2,8 miljoen bedrijven en medewerkers gebruikt. Het is draaibaar op elk systeem en heeft ook een eigen app. U kunt medewerkers inplannen, taken toewijzen, deadlines instellen en nog veel meer. Deze tool is 14 dagen gratis te proberen, daarna zijn de kosten 8 euro per licentie.

#2 Yoobi

Yoobi heeft vergeleken met monday.com een wat zakelijkere look. Ook Yoobi heeft een mobiele app. Dit programma zet onder andere urenregistratie om in facturatie, daarnaast heeft het dezelfde functies als monday.com, zoals het indelen van projecten, taken toewijzen en medewerkers inplannen. De makers van deze tool vinden het belangrijk dat u kan gebruiken wat u zelf wilt en leveren een voor u op maat gemaakt programma. Voor één maand kunt u Yoobi gratis proberen, daarna zijn de kosten op aanvraag.

#3 Bedrijfsrooster

Deze tool heeft misschien een ietwat simpele naam, maar Bedrijfsrooster werkt uitstekend en is eenvoudig te gebruiken. Als u niet teveel poespas wilt is deze tool een goede keuze. Dit programma registreert bijvoorbeeld wanneer een werknemer moet werken en voor wanneer er verlof is aangevraagd. Ook voor deze tool is er een proefperiode, namelijk van 14 dagen. De kosten beginnen daarna bij 3 euro per medewerker.

#4 Teamleader

Teamleader is een tool die integreert met andere programma's, zoals Excel en Outlook. Op deze manier hoeft u niet te switchen tussen de verschillende tools, wat u veel gemak oplevert en tijd bespaart. Ook bij deze tool kunt u makkelijk medewerkers inplannen, facturen versturen en projecten plannen en verdelen. Voor Teamleader betaalt u na een proefperiode van 14 dagen 25 euro per maand.

#5 Cleverdesk

Net als bij Yoobi draait het bij Cleverdesk om maatwerk. U kunt doorgeven welke apps en functies u belangrijk vindt en Cleverdesk maakt een programma waarin u deze kunt gebruiken. Is dit een must voor u? Ga dan voor Cleverdesk. Deze tool koppelt net als Teamleader ook andere software aan het programma. U kunt een demo aanvragen, daarna hangen de kosten af van uw wensen.

#6 Rodeo

De tool Rodeo is speciaal ontwikkeld voor creatieve teams en bedrijven. Volgens de makers is Rodeo ontwikkeld door creatieven, voor creatieven. Met Rodeo kunt u facturen opstellen, medewerkers inplannen en projecten verdelen onder medewerkers. Dit programma kunt u ook gratis uitproberen voor 14 dagen, daarna kunt u het gebruiken voor 29,99 euro per maand.

#7 Dyflexis

Het Nederlandse softwareprogramma Dyflexis kunt u goed gebruiken voor personeelsplanning en urenregistratie. U kunt het programma uitbreiden met een zogenaamde Dyflexis prikklok waarmee medewerkers in- en uitklokken. De uren worden daarna ook automatisch geregistreerd in het programma. In Trustpilot krijgt dit programma een hoge waardering, namelijk 4,7/5. Deze tool heeft grote klanten, zoals BP, Jumbo en Vue. U kunt een gratis demo aanvragen om Dyflexis uit te proberen.

#8 L1nda

De favoriet bij de medewerkers van Places.nl: de planningtool L1nda. Voorbeelden van grote klanten bij L1nda zijn Subway, Bagels & Beans en Loavies. L1nda zit eenvoudig in elkaar en is daarom ook makkelijk te gebruiken. U kunt het gebruiken voor onder andere het inplannen van personeel en het doorgeven van reiskosten en het heeft een eigen mobiele app. L1nda kunt u de eerste 14 dagen gratis uitproberen en kost daarna 4 euro per medewerker per maand.

#9 SendTask

SendTask is een grote internationale dienst, met grote klanten zoals Siemens en Inc. Dit programma is optimaal voor de communicatie tussen medewerkers binnen het bedrijf, maar ook voor de communicatie tussen het bedrijf en klanten en tussen het bedrijf en leveranciers. Twee grote voordelen van SendTask zijn dat het programma volledig gratis te gebruiken is en dat medewerkers en klanten niet per se een account nodig hebben om er gebruik van te maken. Een nadeel is dat deze tool niet in het Nederlands beschikbaar is.

#10 Trello

Als u toch liever gaat voor een bedrijf met Nederlandse gebruiksaanwijzing en interface, kan Trello een goede keuze zijn. In deze tool kunt u gebruik maken van borden, lijsten en kaarten. Deadlines en agenda's zijn overzichtelijk opgesteld. Trello wordt op dit moment gebruikt door grote bedrijven zoals National Geographic en Google. De tool is op dit moment gratis te gebruiken.

#11 Podio

Bij Podio is alles aanwezig in eenzelfde tool: inhoud, context en gesprekken. U kunt Podio bijvoorbeeld gebruiken voor het opzetten van een project maar ook voor het werven van klanten. U kunt andere apps zoals notities en agenda synchroniseren met Podio, zo heeft u alles overzichtelijk op één plek. Ook deze tool wordt gebruikt door grote bedrijven, denk aan Volvo en Sony. Podio is helaas niet gratis, maar biedt wel een Nederlandse interface. De kosten zijn vanaf de 8 euro per medewerker per maand.

#12 i-Reserve

Het programma i-Reserve is geschikt voor elk bedrijf waar er reserveringen gemaakt kunnen worden door klanten. Het bestaat namelijk niet alleen uit personeelsplanning, maar ook uit inschrijvingen van klanten, reserveringen en het automatiseren van e-mails. Dit programma kost 39 euro per maand. Om het uit te proberen kunt u een gratis demo aanvragen.

#13 Sense-Cloud Service

Sense-Cloud Service is er speciaal voor bedrijven met een service-dienst. Deze service automatiseert zoveel mogelijk en brengt de administratie samen. Denk aan contractregistratie, voorraadbeheer, planning, rapportages en nog veel meer. Omdat deze service kan worden gebruikt voor de volledige administratie kost deze ook iets meer, namelijk 90 euro per maand. Ook bij Sense-Cloud Service kunt u een gratis demo aanvragen.

#14 Soon

Soon is een eenvoudige tool, zonder heisa en overbodige functies eromheen. U hoeft dit programma niet te installeren, u kunt er direct gebruik van maken via de website. Deze tool heeft een duidelijk overzicht bij het opstellen van een dienstrooster. Soon is altijd bereikbaar, ook op uw mobiele telefoon. U heeft de mogelijkheid een gesprek in te plannen en betaalt per dag. Er wordt per dag gemeten hoeveel het programma gebruikt wordt waardoor u alleen betaalt voor het daadwerkelijke gebruik, wel zo handig. Grote klanten van Soon zijn onder andere Knab en Robeco.

#15 Service Planner

Voor een ondernemer die service verleent op de locatie van de klant is er een speciale tool, namelijk Service Planner. Dit programma heeft een online afsprakenplanner, reserveringssysteem en routeplanner. U hoeft als ondernemer nauwelijks zelf afspraken in te plannen en houdt zo meer tijd over voor uzelf of voor uw vak. Service Planner kan u 60 dagen gratis proberen, daarna zijn de kosten vanaf 25 euro.

#16 Clevergig

Clevergig is er speciaal voor arbeidsbemiddeling- en uitzendbureaus. De gehele planning kan via deze tool geregeld worden. Zo kunt u opdrachtgevers, freelancers en uitzendkrachten gemakkelijk op de hoogte houden. U kunt bijvoorbeeld een open dienst publiceren en flexwerkers er op laten reageren maar ook voorkeurskandidaten uitnodigen. De eerste 50 diensten kunt u gratis plannen, daarna kost Clevergig 185 euro per maand.

#17 Werktijden.nl

Werktijden.nl is een eenvoudige tool die gebruikt wordt door grote klanten zoals Bruna, Primera en Specsavers. Met dit programma kunnen medewerkers onderling ruilen, open diensten overnemen en zich beschikbaar of onbeschikbaar melden. Pauzes worden automatisch berekend en u kunt ervoor kiezen om toeslagen automatisch in te zetten op bepaalde uren. Ook Werktijden.nl kunt u 14 dagen gratis proberen, daarna betaalt u 3 euro per medewerker per maand.

#18 EY Finance Navigator

De tool EY Finance Navigator is speciaal ontworpen voor startups en scale-ups. Met deze tool stelt u makkelijk een financieel plan op. Zo kunt u bijvoorbeeld investeerders overtuigen om te investeren in uw bedrijf. U kunt een proefperiode aanvragen, daarna zijn de kosten van EY Finance Navigator 40 euro voor één maand, 90 euro voor drie maanden of 300 euro voor één jaar.

#19 Roosterplaats

Roosterplaats heeft verschillende mogelijkheden voor verschillende soorten branches. Zo is er een mogelijkheid tot zelfroosteren, waarbij de collega's met elkaar een rooster vormgeven. Deze tool verzekert u van veiligheid en is dus ook geschikt voor overheidsinstanties en grote bedrijven. Daarnaast biedt Roosterplaats aangepaste programma's aan voor de horeca, beveiliging en vrijwilligers. De basismodule kunt u gratis gebruiken, daar bovenop kunt u tegen betaling aanvullende modules aanvragen. Bekende klanten van Roosterplaats zijn onder andere CoolBlue en Europcar.

#20 Timewax

Voor het plannen van projecten is Timewax een goede keuze. Met deze tool kunt u zowel grote projecten als kleine projecten plannen. Voor grote projecten kunt u gebruik maken van een balkenplanning, hierdoor is de voortgang goed zichtbaar. Voor kleine projecten kunt u gemakkelijk medewerkers inplannen. De prijzen liggen van 6 euro per medewerker per maand tot 22 euro per medewerker per maand. U kunt eerst eventueel een proefversie proberen.

Foto: Canva


Delen:



Reacties