Menu

Zo verbetert u uw telefonische bereikbaarheid met een telefoniste op afstand



Zo verbetert u uw telefonische bereikbaarheid met een telefoniste op afstand

Herkent u dit? Zit u net zo lekker in uw werk, gaat de telefoon… Een rinkelend telefoontoestel is voor veel zzp'ers en mkb'ers vaak een garantie voor bepaalde mate van afleiding die een serie werkzaamheden aardig kan verstoren. Heeft u weleens het gevoel dat uw telefonische bereikbaarheid u teveel uit uw workflow haalt waardoor u minder productief werkt? Niet nodig! Met een telefonische antwoordservice wordt uw telefonische bereikbaarheid uit handen genomen. In dit artikel leest u meer over hoe u uw telefonische bereikbaarheid kunt verbeteren met een telefoniste op afstand.

Bereikbaar zijn zoals u dat wilt

  1. Kies voor een telefoniste op afstand: voor drukke mkb'ers zoals u bestaan er verschillende aanbieders die uw telefonische bereikbaarheid uit handen kunnen nemen. Deze telefoondiensten nemen voor uw bedrijf de telefoon op, verbinden de telefoon door en staan klanten te woord wanneer u er niet bent. Een telefoondienst heeft als voornaamste voordeel dat het telefonisch contact voor de klant veel klantvriendelijker is dan bijvoorbeeld een voicemail of verwijzing naar de e-mail.
  2. Cluster terugbel momenten: wanneer u heeft gekozen voor een telefoondienst ontvangt u geautomatiseerde e-mails met het verzoek om mensen terug te bellen. U kunt er zo voor kiezen om de telefoontjes op één of op meerdere vaste momenten van de dag te plegen, wat bijdraagt aan uw gerichtheid en productiviteit. Zo voorkomt u dat u continu aan de telefoon hangt en uit uw werk wordt gehaald.
  3. Krijg inzicht in uw bereikbaarheid: doordat u nu gerichter kunt werken, ontstaat er verbeterd inzicht in waarover de voornaamste vragen van uw klanten gaan. Welke vragen of klachten hebben ze? Waar liggen de kansen en knelpunten? Door deze gegevens inzichtelijk te maken kunt u de (klanten)service verbeteren wat bijdraagt aan minder (onnodige) vragen die uw workflow verstoren. Vaak bieden telefoondiensten systemen aan die rapportages uitdraaien en deze informatie periodiek inzichtelijk maken.

Het belang van goede bereikbaarheid

Een klant met een goed afgehandelde vraag of klacht is meer tevreden dan een klant die niet te woord is gestaan. Onbereikbaar zijn voor vragen of klachten kan extreme gevolgen hebben. De kans bestaat dat zij het vertrouwen in de ondernemers verliezen. Hierdoor kan imagoschade ontstaan met als gevolg dat een klant publiekelijk gaat klagen.

Antwoordservice van Places

Wilt u zelf het gemak van een antwoordservice ervaren? Met Places Antwoordservice is uw bedrijf 24/7 bereikbaar voor klanten waardoor geen enkel telefoontje wordt gemist. De telefoon wordt beantwoord door deskundige call-agents die volgens een door u gepersonaliseerd belscript klanten te woord staan. Na ieder behandeld gesprek ontvangt u van Places Antwoordservice een geautomatiseerd e-mailbericht waarin u kunt lezen wat besproken is tijdens het telefoontje.

In uw bedrijfsaccount op Places vindt u een totaaloverzicht van alle inkomende gesprekken en kunt u uw belscript elk moment aanpassen. Zo blijft u ten alle tijden up to date! Bent u geïnteresseerd in de mogelijkheden van Places Antwoordservice? Met de proefperiode van Places Antwoordservice probeert u vrijblijvend 30 dagen lang of de dienst bij u past. Deze proefperiode stopt automatisch. Zo ervaart u alle voordelen van Places Antwoordservice en bepaalt u na de proefperiode of de service bij uw bedrijf past. Meer informatie vindt u op de website van Places.

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties