Menu

Webshops uitstekend bereikbaar per telefoon



Webshops uitstekend bereikbaar per telefoon

Voor het bestellen van nieuwe kleding, meubels of elektronica-artikelen gaan veel mensen de deur al niet meer uit. Bijna ieder product valt inmiddels online te bestellen. Het gemak is groot: vanaf je pc, laptop of mobiel apparaat kun je met een paar toetsen een product aanschaffen, welke vaak de volgende dag al voor je deur wordt afgeleverd. Erg eenvoudig, maar natuurlijk gaat er weleens wat mis of moet er een pakketje teruggestuurd worden. Hierbij gaat het gros van de communicatie nog niet online: meestal wordt toch de telefoon opgepakt bij dit soort voorvallen. Telefoonboek.nl onderzocht hoe de telefonische bereikbaarheid van webshops in elkaar steekt.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 41.279 telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'Webshop en postorder'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 657 van de 41.279 webshops het geval. Dat betreft slechts 1,6% van de gevallen, wat betekent dat 98,4% van de onderzochte webshops weinig tot geen klachten krijgen.

Online

Een uitmuntende score, vindt ook Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice: "Erg knap dat er relatief weinig webshops zijn die minder goed bereikbaar zijn. Goed om te zien dat de klantenservice per telefoon goed wordt opgenomen bij een branche die het vooral moet hebben van online traffic."

Dameskleding

Onder de 657 bedrijven die minder goed bereikbaar waren vallen vooral veel product-specifieke webshops, zoals webwinkels voor inktpatronen of stofzuigerzakken. Onder de uitschieters vallen vooral online winkels die dameskleding verkopen: zo werden er bij Modegram (105 mislukte belpogingen) en Vente-Exclusive (98) relatief veel klachten geregistreerd.


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek