Menu

Telefoonboek.nl biedt ondernemers 'telefoniste op afstand'



Telefoonboek.nl biedt ondernemers 'telefoniste op afstand'

Telefoonboek.nl, de grootste bedrijvenwebsite van Nederland, introduceert vandaag een oplossing voor bedrijven die hun telefonische bereikbaarheid willen verbeteren. Met de Places Antwoordservice kunnen ondernemers een 'telefoniste op afstand' inzetten. Zo zijn zij bereikbaar op de momenten dat zij zelf de telefoon niet kunnen beantwoorden. Uit onderzoek blijkt dat vooral webshops, zakelijke dienstverleners en eenmanszaken omzet mislopen doordat zij regelmatig slecht telefonisch bereikbaar zijn.

Klanten behoefte aan telefonisch contact

Hoewel het steeds makkelijker wordt om via internet of social media contact te leggen met een bedrijf, geven veel klanten de voorkeur aan telefonisch contact. Bijna driekwart van de bezoekers vindt telefonische bereikbaarheid van een bedrijf 'belangrijk' tot 'zeer belangrijk'. Ook worden bedrijven die telefonisch bereikbaar zijn gemiddeld 30 procent hoger beoordeeld op service dan bedrijven die slecht telefonisch bereikbaar zijn.

80 uur per week bereikbaarheid

De antwoordservice van Telefoonboek.nl is 80 uur per week inzetbaar voor ondernemers. Hiermee zijn bedrijven ook 's avonds en in het weekend telefonisch bereikbaar voor hun klanten. Nadat een bedrijf zijn voorkeuren heeft opgegeven, kan hij zijn eigen telefoon doorschakelen op de momenten dat hij niet of slecht bereikbaar is. De telefoon wordt dan uit zijn naam beantwoord door een getrainde telefoniste. Zo kan hij ongestoord een klant helpen, een klus afmaken of de deur uit gaan, maar biedt hij zijn klanten toch de service die zij verwachten.

Direct bericht bij elk gesprek

Hoewel de telefonistes op afstand niet altijd alle vragen kunnen beantwoorden zoals een bedrijfseigenaar zelf, heeft het bieden van persoonlijk contact aan de klant een duidelijke meerwaarde. In plaats van geen gehoor of een voicemail wordt de klant vriendelijk te woord gestaan en wordt zijn vraag genoteerd. Dit voorkomt dat de klant zijn order of aanvraag bij een concurrent neerlegt. De bedrijfseigenaar krijgt direct bericht bij elk opgenomen gesprek, zodat hij de telefoontjes kan opvolgen op het moment dat het hem uitkomt.

Laagste tarieven van Nederland

Telefoonboek.nl kiest ervoor om met haar antwoordservice hard de concurrentie aan te gaan. Met een 'pay as you go' abonnement van €15 per maand en €1 voor ieder extra gesprek, biedt Telefoonboek de laagste tarieven van Nederland. Daarnaast heeft de Places Antwoordservice oplossingen voor bedrijven die volledig ondersteund willen worden of die vanuit meerdere bedrijfsnamen de telefoon willen laten beantwoorden.

Klanten willen graag telefonisch contact. Met de Places Antwoordservice bent u altijd telefonisch bereikbaar en voorkomt u dat klanten naar de concurrent stappen.Joost Nijensteen, Business Manager
Over TelefoonboekMet 5,8 miljoen bezoekers per maand is Telefoonboek een van de grootste websites van Nederland met bedrijfsinformatie. Het netwerk van Telefoonboek bestaat uit Telefoonboek.nl, Openingstijden.com en diverse applicaties, en bevat gegevens van ruim 1,3 miljoen Nederlandse bedrijven. Ondernemers kunnen zelf hun bedrijfsgegevens aanpassen en aanvullen en hiermee hun lokale vindbaarheid vergroten. Maandelijks vullen 2500 bedrijven hun gegevens in of passen deze aan. Telefoonboek is opgericht in 2004 en bestaat uit ongeveer 20 medewerkers.

Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek