Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

Lesgeven of bellen? De telefonische bereikbaarheid van scholen



Lesgeven of bellen? De telefonische bereikbaarheid van scholen

Bij steeds meer scholengemeenschappen groeit het aantal leerlingen jaarlijks. Dat is in eerste instantie een positieve ontwikkeling, maar er kleven ook nadelen aan. Het wordt namelijk moeilijker om tijd efficiënt in te zetten. Hoe groter de school, des te meer werkzaamheden er zijn. Places.nl gaat in deze blog in op de telefonische bereikbaarheid van scholen.

Beoordeling

Alle Nederlandse basisscholen en scholen in het voortgezet onderwijs staan op Telefoonboek.nl vermeld. Bezoekers kunnen aangeven of het gelukt is om een school telefonisch te bereiken. Uit de cijfers blijkt echter dat dat niet altijd even eenvoudig is. Maar liefst 71% van de meer dan 2500 beoordeelde scholen blijkt telefonisch onbereikbaar te zijn. Vervelend, want zo kunnen ouders geen contact opnemen met leerkrachten en bijvoorbeeld hun kinderen niet ziekmelden. Maar ook voor scholen is een slechte telefonische bereikbaarheid nadelig: kinderen kunnen bijvoorbeeld niet worden aangemeld en dit kan tot ontevredenheid over de school leiden. Een slechte mond-tot-mondreclame kan het imago van scholen ernstig schaden.

Verklaring

Slechte telefonische bereikbaarheid komt in veel meer sectoren voor, bijvoorbeeld in de toeristische branche. Dat zoveel scholen slecht telefonisch bereikbaar zijn is schrikbarend, maar valt wel te verklaren. Veel scholen krijgen meer aanmeldingen, waardoor het aannemen van inkomende gesprekken niet altijd de prioriteit heeft. Daarnaast zijn er echter ook veel scholen waar flink bezuinigd wordt. Op deze scholen is minder personeel aanwezig dat de telefoon kan aannemen dan voorheen. En dus kan de telefoonlijn niet altijd prioriteit nummer één zijn. Gelukkig is een slechte telefonische bereikbaarheid gemakkelijk op te lossen met een antwoordservice.

Places Antwoordservice

Maakt uw school ook gebruik van de Places Antwoordservice, dan bent u 24 uur per dag bereikbaar. Ouders kunnen dan altijd contact met u opnemen, ook buiten openingstijden of tijdens vergaderingen. Zij worden te woord gestaan door onze getrainde telefonistes, geheel volgens uw script. Na elk aangenomen gesprek ontvangt u een gespreksrapportage. Zo kunt u direct actie ondernemen. Of u nu aan het uitbreiden bent of aan het bezuinigen, er is altijd een pakket dat bij uw schoolgrootte past. Kan uw telefonische bereikbaarheid beter? Vraag daneen gratis proefpakket aan. Gedurende 30 dagen nemen wij dan alle oproepen aan die u mist. Natuurlijk ontvangt u daar gespreksnotificaties van. Bel voor meer informatie of vrijblijvend advies naar 024 - 3506953. Wij helpen graag mee om uw telefonische bereikbaarheid te optimaliseren!


Delen:



Reacties