Menu

Knippen of bellen? Kies voor telefonische bereikbaarheid!



Knippen of bellen? Kies voor telefonische bereikbaarheid!

Kappers hebben het druk. Knippen, kleuren, vegen, afspraken inplannen, administratie bijwerken: er moet van alles tegelijk gebeuren. Als ondernemer van een kapsalon weet u dat dit wel eens ten koste gaat van de telefonische bereikbaarheid. Maar wist u ook dat dit probleem snel en goedkoop te verhelpen is met onze Places Antwoordservice? Lees meer in deze blog van Places.nl.

Communicatiemix

Als u uw eigen kapperszaak bezit, heeft u ongetwijfeld ideeën over het beeld dat uw zaak moet uitdragen. Dit beeld kan gaan over gastvrijheid, kwaliteit of het eigentijdse karakter van uw salon. Het interieur, de bedrijfskleding van uw werknemers en de reclameborden voor de deur dragen allemaal bij aan de boodschap die u wilt communiceren naar uw klanten. Wat in deze communicatiemix echter vaak vergeten wordt, is de telefonische bereikbaarheid. Deze zegt minstens zoveel over uw zaak als bijvoorbeeld uw slogan. Klanten die ten alle tijden door professionele medewerkers te woord worden gestaan krijgen namelijk direct een goed beeld van uw kapperszaak, nog voor zij een voet over uw drempel hebben gezet. Daarnaast communiceert een goede bereikbaarheid dat u zich wilt aanpassen aan het tijdschema van uw klant in plaats van andersom. knippen1

Telefonische bereikbaarheid in de praktijk

Voor kleine bedrijven zoals kapperszaken is goede telefonische bereikbaar een hele opgave. Het vergt meer personeel en dus meer geld. Maar als u als ondernemer zelf de telefoon aanneemt, kan dit ten koste gaan van de klanten die aanwezig zijn in uw zaak. Het is voor hen erg storend als uw tijdens een knip- of verfbeurt meerdere keren wegloopt om een telefoongesprek aan te nemen. En heen en weer rennen tussen de telefoon en uw klanten is ook voor u erg stressvol. Een fijne werkdag kan zo al snel veranderen in een chaos waarin u niet kunt doen wat u het liefst doet: een kapperszaak runnen!

Niet meer rennen

Gelukkig is er voor elk probleem een oplossing. Zo helpt een antwoordservice u om altijd bereikbaar te zijn, ook al kunt u zelf de telefoon niet aannemen. Als u gebruik maakt van een antwoordservice worden alle inkomende gesprekken aangenomen door speciaal getrainde medewerkers van een extern bedrijf. Zij zijn op de hoogte van uw werkzaamheden en handelen de gesprekken voor u af. Van elk gesprek wordt u via een bericht op de hoogte gebracht, zodat u indien nodig meteen vervolgstappen kunt nemen. Handig voor drukke dagen en vakantieperiodes, maar ook voor de avonduren en het weekend. knippen2

Welke antwoordservice past bij mijn bedrijf?

De ene antwoordservice is de andere niet.Lees hier daarom alles over de verschillende aanbieders en hun tarieven. Places.nl biedt een eigen Places Antwoordservice met scherpe tarieven en vele mogelijkheden. Omdat u per bericht betaalt, zit u niet vast aan hoge kosten als er weinig gesprekken worden aangenomen. Een antwoorddienst op maat dus, die u aan kunt passen op uw behoeften. Naast telefonische bereikbaarheid is ook uw online vindbaarheid van groot belang. Zorg daarom voor een goede bedrijfsvermelding en -omschrijving op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com. Meer weten over de Places Antwoordservice of een gratis bedrijfsvermelding? Bel gerust naar 024 - 355 299!


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek