Places logo
Menu

Harley-Davidson besluit elektrische motoren te gaan verkopen om doelgroep uit te breiden

Harley-Davidson besluit elektrische motoren te gaan verkopen om doelgroep uit te breiden

De afgelopen maanden heeft Harley-Davidson de verkoopcijfers wereldwijd flink terug zien lopen. In 2017 werden er 242.788 motoren verkocht, ruim 7 procent minder dan in 2016. Komend jaar worden er naar verwachting nog minder motoren verkocht, namelijk 231.000 tot 236.000. De oorzaak hiervan is dat het bedrijf er tot nu toe niet in geslaagd is om ook de jongere generatie geïnteresseerd te krijgen voor de aanschaf van een motor. Om de verdere terugloop van verkoopcijfers tegen te gaan heeft Harley-Davidson besloten een nieuwe weg in te slaan, namelijk met het op de markt brengen van een elektrische motor.

Een nieuwe bedrijfsfilosofie

Om mee te gaan met de concurrentie moeten er motoren worden geproduceerd die lichter, goedkoper en kleiner zijn. De prijs van een Harley zit nu nog tussen de 15.000 en 19.000 dollar, wat zeker nog wat omlaag geschroefd moet worden om daadwerkelijk een jongere generatie aan te trekken. Daarnaast past het bezitten een Harley-Davidson vaak ook niet in de gewoontes van jongeren, zo hebben zij vaak geen plek om de enorme Harley-Davidsons te stallen. Verder hebben zij ook de tijd niet om met de motor te gaan toeren, wat nu juist Harley-Davidson bezitters loyaal maakt aan het merk en verbindt. Daarom moeten de nieuwe motoren kleiner zijn, zodat ze ook gebruikt kunnen worden om kortere afstanden te overbruggen. Met al deze ontwikkelingen wil Harley-Davidson een verandering in de filosofie van het bedrijf bewerkstelligen; van "we build motorcycles" tot "we build riders".

De CEO van Harley-Davidson, Matthew Levatich sprak ook van een dramatische laatste paar jaar qua verkopen. De elektrische motor moet hier verandering in gaan brengen. Deze wordt naar schatting in 2019 gelanceerd. In 2014 kwam er ook al een prototype van een elektrische motor uit, maar deze had nog niet de benodigde specificaties om ook echt interessant te worden gevonden door de doelgroep. Hopelijk komt daar met dit nieuwe model verandering in.

Foto: Geograph

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!