Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

Sinterklaas is een cadeautje voor ondernemers: het perfecte moment om in te haken



Haak in op het kinderfeest van het jaar: Sinterklaas

Morgen worden Sinterklaas en zijn pieten weer verwelkomd in Nederland. Dat is een moment waar veel kinderen lang naar uit hebben gekeken, maar ook als ondernemer is dit een belangrijke dag. Vanaf het moment dat de stoomboot van Sint aanmeert, is het voor jouw bedrijf tijd om daar op in te haken. Inhaken wordt ook wel newsjacking genoemd en is het via (sociale) media inhaken op actualiteiten. Inhakers zijn meestal gericht op feestdagen en evenementen die voor een grote doelgroep interessant zijn. Sinterklaas is één van de gebeurtenissen waar je als bedrijf niet omheen kan. In dit artikel lees je hoe je hier het beste op in kunt haken.

Waarom inhaken belangrijk is

Inhaken is een relatief makkelijke en goedkope manier om een breed publiek te bereiken. Nieuws is het gesprek van de dag en daar wil je met jouw bedrijf of merk natuurlijk onderdeel van zijn. Het is wel belangrijk om nét even wat meer tijd en moeite te besteden aan een goede inhaker dan aan alledaagse content en echt op te vallen tussen je concurrenten. Kies liever één of twee gebeurtenissen waar je echt veel aandacht aan besteed en die goed bij je bedrijf passen dan dat je op elke gebeurtenis inspeelt.

Sociale media

Facebook en Instagram zijn bij uitstek kanalen om (potentiële) klanten inspiratie te geven voor cadeaus, aanbiedingen te presenteren of op te vallen met originele en grappige afbeeldingen. Maak hierbij vooral gebruik van humor. Pakjesavond is namelijk een 'heerlijk avondje', dus je mag als bedrijf gerust gebruik maken van humor en rijm. Zo breng je de stemming er in en wek je interesse.

E-mailmarketing

Een nieuwsbrief is ook een middel dat goed in te zetten is om een boodschap in het kader van Sinterklaas over te brengen. Het is leuk om iets te verloten, een korting te geven of een extraatje bij een bestelling te gaan. Dat past helemaal in de gedachte van Sinterklaas, omdat dit feest om cadeautjes draait. E-mailnieuwsbrieven zorgen daadwerkelijk voor meer aankopen, vooral wanneer de content interessant is.

Online winactie

Voor meer interactie onder de doelgroep is een online winactie een goed idee. Stel klanten een vraag, waarvan ze bijvoorbeeld op de website het antwoord kunnen vinden. Of laat ze zelf een leuke slogan verzinnen of een foto maken rondom het Sinterklaas thema. Meer inspiratie nodig? In dit artikel lees je hoe je het best een winactie op kan zetten en welke mogelijkheden er zijn.

Goed gevoel voor ouders

Sinterklaas is een kinderfeest en daarom is het belangrijk om je als ondernemer op de doelgroep 'kinderen' te richten. Een leuke online campagne waar zij hun schoen kunnen zetten op jouw website of een Sinterklaas-kleurplaat kunnen downloaden zorgt er voor dat ouders een goed gevoel krijgen bij jouw bedrijf. Dit kan je ook toepassen in je fysieke winkel: laat kinderen hun schoen zetten of nodig Sinterklaas uit in je zaak. Ouders krijgen een positieve herinnering aan je winkel en de kans is groter dat zij iets aanschaffen.

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties