Menu

Opvallende social media trends voor het tweede deel van 2019



Opvallende social media trends voor het tweede deel van 2019

De wereld van social media is voortdurend in beweging. Algoritmes, lay-outs en functies worden vaak aangepast. Wat zijn de belangrijkste trends voor het tweede deel van 2019? Places Nieuws zet het op een rij.

Instagram zonder likes

Hoewel Instagram voor een groot deel bestaat uit likes, wil het platform dit misschien in de toekomst gaan verbergen. Gebruikers kunnen zelf wel zien hoeveel likes zij op een foto krijgen, maar volgers kunnen dat niet. Instagram hoopt dat accounts zich hierdoor meer gaan richten op het vertellen van een verhaal in plaats van het krijgen van likes.

Instagram is hiermee aan het experimenteren in Australië. Waarschijnlijk duurt het nog even voordat we in Nederland hiermee te maken krijgen, maar het is goed om alvast aan het idee te wennen. Probeer met uw Instagram minder te focussen op het krijgen van likes en meer op engagement. Meer engagement kan bereikt worden door het gebruik van relevante hashtags, captions met simpele vragen, het taggen van influencers en het toevoegen van polls.

LinkedIn gaat live

LinkedIn is aan het testen met livestreams. Momenteel kan slechts een select groepje mensen met LinkedIn livestreamen, maar iedereen kan een aanvraag indienen om de mogelijkheid te krijgen. LinkedIn Live moet een live-videodienst worden die vergelijkbaar is met die van Twitter, Facebook en Instagram. Wanneer een live-videostream wordt uitgezonden kan iedereen die volgen. Hierdoor is het heel makkelijk om contact met kijkers te krijgen, omdat zij direct kunnen reageren of vragen kunnen stellen. Live video's worden erg gewaardeerd door de authenticiteit. Hoewel de meeste video's zijn gemonteerd, zijn live video's echt live en moet het publiek het zonder bewerkingen doen.

Facebook verandert budgetten

Vanaf september 2019 gaan de budgetten van Facebook advertising er anders uitzien. Tot nu toe werden de budgetten per advertentieset ingesteld, maar door de wijzigingen wordt dit vanaf nu op campagneniveau ingesteld. Door deze functie zorgt Facebook voor een optimalisatie van het campagnebudget. Er wordt namelijk minder geld verspild aan advertenties die slecht lopen en er wordt meer geld uitgegeven aan advertenties die beter lopen.

Foto: Canva


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek