Lingeriewinkels zitten dagelijks op social media



Lingeriewinkels zitten dagelijks op social media

Lingerie is net als elk kledingstuk gebonden aan het seizoen en aan de mode. Continu komen er nieuwe lijnen uit waar je je als vrouw aan zou kunnen houden om up-to-date te blijven. Maar wat vinden de meeste vrouwen daarvan? Places.nl zocht uit hoe de drie best beoordeelde lingeriewinkels presteren op social media en hoe zij daar omgaan met de communicatie naar de klanten toe. Het is namelijk altijd belangrijk om te weten wat je klanten denken en vinden en het is zaak om daar goed op in te spelen als bedrijf.

De drie best beoordeelde lingeriewinkels

Lingeriewinkels worden niet bijzonder vaak beoordeeld op Telefoonboek.nl. De top drie is daarom samengesteld uit de bedrijven die het meest beoordeeld werden met de hoogste cijfers. Als daar rekening mee wordt gehouden, is de top drie als volgt:

  • Bella Bodyfashion - Urk 9,6 op basis van 25 beoordelingen
  • Annadiva - Nijmegen 9,6 op basis van 15 beoordelingen
  • Bodywear Superstore - Duiven 9,1 op basis van 11 beoordelingen

De drie winkels zijn vooral beoordeeld op de service die ze leveren. Bella Bodyfashion doet bijvoorbeeld een persoonlijk kaartje bij je aankoop en ze gaan speciaal op zoek voor hun klanten bij bijzondere wensen. Ook wordt door klanten de grootte en indeling van Bodywear Superstore en Annadiva lingeriewinkels goed gewaardeerd.

Social media

Bodywear Superstore

De Bodywear Superstore in Duiven heeft op Facebook een heleboel volgers; 3.948 namelijk. Om deze volgers te behouden, zorgt de lingeriewinkel er ook voor dat ze elke dag iets online plaatsen. De meeste posts gaan tegenwoordig over badkleding. Ook valt het op dat ze een bepaalde huisstijl hanteren in al hun foto's. Hun huisstijl bestaat uit pastel kleuren als lichtblauw en geel op een beige achtergrond. Met hun continue berichtgeving aan hun volgers houdt Bodywear Superstore de volgers up-to-date, zelfs in tijden van corona. Normale berichtgeving wordt afgewisseld met berichten over corona en veiligheid. Op deze manier zorgt Bodywear Superstore ervoor relevant te blijven en volgers gerust te stellen, terwijl ze tegelijkertijd ook hun eigen ding nog doen. De huisstijl wordt op Instagram doorgetrokken, al wordt hier een stuk minder geplaatst. Op Instagram hebben zij dan ook 339 volgers.

Annadiva

De activiteit van Annadiva op social media is vergelijkbaar met die van de Bodywear Superstore. Op Facebook plaatst Annadiva bijna dagelijks nieuwe content. Ze lijken niet een bepaalde huisstijl te hebben in hun foto's. De kleuren die vooral veel gebruikt worden zijn beige en wit. Deze kleuren worden vooral gebruikt om de felle kleuren te accentueren. Ook wordt er nauwelijks berichtgeving gedaan over corona. De klanten worden hiermee niet geheel op de hoogte gehouden. Op Instagram wordt minder geplaatst dan op Facebook. Op Instagram worden er elke drie dagen twee foto's geplaatst. Hier wordt ook gebruik gemaakt van hashtags om de berichten populairder te maken. Op de geplaatste foto's en berichten wordt nauwelijks gereageerd, al wordt er wel veel geliked. Om interactief te zijn met de klanten, plaatst Annadiva één keer in de zoveel tijd een poll. Met een poll kunnen klanten stemmen op hun favoriete setje badkleding of lingerie. Ook bij Annadiva zien we dat Instagram achterloopt op Facebook. Facebook heeft overduidelijk meer volgers. Het is dan ook logisch dat daar meer op gefocust wordt.

Bella Bodyfashion

Het schijnt een trend te zijn wanneer er naar deze drie lingeriewinkels gekeken wordt: iedere dag berichten plaatsen is populair. Ook Bella Bodyfashion leeft bij deze regel. Waar Bella Bodyfashion in uitblinkt, is de persoonlijkheid die ze meegeven aan hun pagina's. Ze spreken hun volgers ook echt aan met: Lieve volgers. Ze plaatsen ook wel eens foto's die niks met lingerie of badkleding te maken hebben. Denk hierbij aan selfies en foto's van bijvoorbeeld bloemen. Verder worden er ook wel eens posts gewijd aan hoe je het beste sport bh's moet wassen of wat de trends van nu zijn. Dat alles bij elkaar zorgt ervoor dat Bella Bodyfashion hun social media kanalen erg interactief en klantgericht inzet. Dat maakt hen wellicht ook de best beoordeelde lingeriewinkel van Telefoonboek.nl: de persoonlijke touch.

Conclusie

Voor lingeriewinkels is het dus belangrijk om elke dag iets online te plaatsen. Deze drie populaire lingeriezaken hebben een groot aantal volgers gekregen door in te zetten op dagelijkse berichtgeving. Ze doen dit vaker op Facebook dan op Instagram en dat kan je ook zien aan de hoeveelheden volgers op beide kanalen. Wat ervoor zorgt dat Bella Bodyfashion als beste uit de reviews en test komt, is de persoonlijkheid die ze hun merk meegeven: de persoonlijke kaartjes, de persoonlijke posts op social media, alles wijst erop dat hun klanten de persoonlijkheid erg fijn vinden. Het is een stijgende trend dat bedrijven steeds meer persoonlijkheid in de marketingmix gooien. Klanten geven merken liever een gezicht of naam om dichterbij het merk te komen. Wanneer je persoonlijkheid gebruikt in je strategie, zal dit ook de geloofwaardigheid ten goede komen.

Foto: Canva


Delen:



Reacties

Zoeken
Zoek