Menu

Instagram-berichten inplannen voor uw bedrijf? Dat is mogelijk vanaf vandaag!



Instagram laat gebruikers berichten inplannen in de toekomst

Vandaag is de laatste dag van de International Broadcasting Convention (IBC) in Amsterdam. Facebook greep dit evenement aan om nieuwe functies aan te kondigen, waaronder een veelgevraagde functie onder Instagram-gebruikers. Het wordt een stuk makkelijk om alvast vooruit te werken wat betreft social media planning, want de dienst laat gebruikers voortaan berichten inplannen in de toekomst.

Voordelen voor uw bedrijf

Heeft u een zakelijk Instagram-account? Dan biedt deze nieuwe functie veel voordelen. Misschien wel het belangrijkste voordeel: er hoeft niet iedere dag meer iemand online te zijn voor het plaatsen van content, bijvoorbeeld in het weekend of buiten werktijd. Het is daarnaast mogelijk om meerdere berichten in één keer in te plannen. Ideaal in drukke periodes en tijdens de vakanties.

Beperkingen

Er zitten wel een aantal addertjes onder het gras. Als eerste: de functie is alleen bedoeld voor business-accounts. Daar zitten geen extra kosten aan verbonden en het omzetten van een 'gewoon' account naar een zakelijk account is kosteloos. Voorlopig zijn er geen plannen om de inplan-functie ook in de mobiele apps te integreren, inplannen kan alleen via de Creator Studio. Deze werkt enkel in een webbrowser. U kunt tot maar liefst zes maanden vooruit plannen.

Nieuwe functie?

Misschien denkt u: hé, zo'n tool bestond toch al? Dat klopt, maar deze waren niet van Facebook/Instagram zelf. Via derden kon u inloggen en berichten inplannen. Daarvoor was het invullen van uw gebruikersnaam en wachtwoord vereist en werd er geen gebruik gemaakt van de speciale API van Facebook. De nieuwe service werkt wel via deze API. Een stuk veiliger en makkelijker dus!

Foto: Canva


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek