Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

Speel in op je doelgroep door lokalisatie en personalisatie



Speel in op je doelgroep door lokalisatie en personalisatie

Onderzoek van Deloitte toont aan dat tegenwoordig 56 procent van alle aankopen wordt beïnvloed door digitale interactie. Waar je jaren geleden precies wist waar een zoektocht naar een product begon, is dat anno 2018 een stuk lastiger bij te houden door de opkomst van verschillende devices. Deze verschillende devices zorgen voor ander (online) gedrag van consumenten.

Lokalisatie bij advertenties

Dagelijks kijken zo'n 7,1 miljoen mensen op Facebook. Van deze doelgroep zijn veel gegevens bij Facebook bekend. Deze kunnen worden ingezet om advertenties op te baseren. Een van de laatste trends is lokalisatie. Via lokalisatie wordt een advertentie aan iemand getoond die op dat moment op een bepaalde locatie aanwezig is. Als een potentiële klant bijvoorbeeld dicht bij jouw winkel is, kan Facebook een advertentie tonen met de contactgegevens van deze winkel. Zo kun je potentiële klanten of een nieuwe doelgroep naar je winkel trekken.

Personalisatie door data

Lokalisatie sluit aan op de wensen van de jonge consumenten (generatie Z en Millennials). Zij verwachten gepersonaliseerde en relevante advertenties op basis van interesses, gewoonten en locatie. Om aan deze verwachtingen te kunnen voldoen, is data nodig. Fysieke winkels kunnen op dit gebied amper concurreren met online winkels. Webwinkeliers weten immers veel van hun klanten en weten ook hoe ze deze data vervolgens slim kunnen inzetten.

Foto: Bigstock


Delen:



Reacties